Vonatlátó

Vonatlátó

Divattá vált a leállósávban előzni

2018. szeptember 05. - Vonatlátó

Közúti válogatás augusztusból: kinek van igaza? A poszt végén szavazni lehet a leghülyébbre!

Első videónkban az látszik, amint egy fekete BMW jobbról, a leállósávban előzi meg a többi autóst. Ez mindenképpen szabálytalan és életveszélyes, de azért tegyük hozzá, hogy az is eléggé idegesítő, amikor valaki egy perc alatt sem tud befejezni egy előzést. Ezzel nem a luxusautó sofőrjét akarom felmenteni, csak arra felhívni a figyelmet, hogy a feltartás ugyanúgy veszélyes, mint az eszetlen előzés, ha mást nem azért, mert előbbi idővel az utóbbit provokálja ki. A témával kapcsolatban Nagy közlekedési tesztünket itt töltheti ki.

Következő jómadarunk egy Volkswagen Golf, az esetet kerékpár kormányán lévő kamerával rögzítettük. Balatonszárszó központjában, a vasúti átjáró után látok két autót magam előtt, nálam jóval alacsonyabb sebességgel araszolva. Jó előre megkezdem az előzést, a Volkswagen Golf vezetője azonban az utolsó pillanatban úgy dönt, hogy nem kér belőle és hirtelen bevág elém balra. Vészfékezéssel sikerül elkerülnöm az ütközést, a Golf is visszasorol a Mercedes mögé. Pár másodperccel később megint tisztának tűnik a szembe oldal, újra megpróbálkozok az előzéssel. A VW-es ekkor rágyorsít és újabb kiszámíthatatlan kormánymozdulatokba kezd, ezért jobbnak látom beletörődni aktuális pozíciómba. A Mercis picit később lehúzódik, mindkét gyorsabb járművet elengedi.

Taxis barátunk Zadar környékén a szembe kanyarodó sávban előz, ez engem még annyira nem is zavarna, de amit utána csinál... Perceken át próbálkozik a teherautó megelőzésével, többször visszarántja a kormányt, mert jönnek szembe, életveszélyesen közlekedik. Végül úgy fejezi be az előzést, hogy a tehergépkocsinak fékeznie kell, hogy még beférjen. A teherautó amúgy 1 km-rel később lekanyarodott.

Végül egy szavazás:

Kövess minket kérlek a Facebook-oldalunkon is!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatlato.blog.hu/api/trackback/id/tr7814222817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

konrada 2018.09.05. 17:06:25

@efe Padilla: ja, a hülyegyerek a strandnál akart bicajjal autót előzni, mert azt hitte, hogy azokat lábpedállal hajtják, azért nem mennek ilyen lassan... ;))

csúti csüngőhasú tolvaj 2018.09.05. 17:58:26

Remélem fideSSférgek is olvassák ezt a blogot, szóval nagyon kéne már egy olyan törvény amelyik egy tetves csókos kezébe helyezi a magyarországi közlekedés ellenőrzését. A bevételből röhögve fent lehetne tartani a közterület felügyelőkhöz hasonló faszfejsereget amelyik napi 24 órában rója az utakat, kamerával rögzíti a szabálytalan tetveket, oszt küldi ki a kétkilós alap csekket az összesnek. Második esetnél fél milla, harmadiknál autó elvesz, bezúz.
A mindenen és mindenkin átgázoló tetves féreg autósokat máshogy nem lehet szabályozni. Egy év alatt amíg a sok barom megtanulja a szabályok betartását, laza milliárdokat lehetne kaszálni a bulin.

Zsuzsi25 2018.09.05. 19:23:30

Miért a leállosávban eközökre fujunk???? Könyörgök!!! Nem ezen kellene pörögni, hanem azon, hogy állandoan dugo van!

fbal02 2018.09.05. 19:33:25

Az nem a gyalogos miatt volt, mert akkor az előtte lévő autó is úgy előzőtt volna, hogy bejön közepére. Egyértelmű, hogy a bringást szopatta.

anyadmajma 2018.09.05. 19:36:48

@csúti csüngőhasú tolvaj: te, ne adj ezeknek ötletet, maguktól is elég hülyék.
Ugyanis téged meg engem szopatnának, de hát az úri hazaáruló bolsevik geci fideszes bagázsnál meg félrenéznének, mint most is.
Kell ez neked?:)

nemecsekerno_007 2018.09.05. 19:55:58

@Zsuzsi25: Kevés az autopálya és az összes Budapest felé megy ne csodáljozz, hogy dugók vannak.

]{udarauszkasz 2018.09.05. 20:21:38

Ami engem baromira felhuz, az a sok idiota, akik (foleg nemet, szlovak rendszammal) ahogy a kamionsor melle ernek, felveszik a kamionok tempojat, es kb. 6 perc alatt kepesek megelozni egyet, es igy allnak neki elozni egy fel kilometeres kamionsort. A masik fele a jobbratartas. Amit sokszor meg tablakon, fenyujsagon is sulykolnak az emberbe, Ausztriaban, Magyarorszagon egyarant. Kulso savban km-eken keresztul lezeng 3 kamion, a belso meg 70-90el araszol.... Aztan ha elmegyek mellette a kulsoben, par onkentes rendor kijon a kulsobe, mert ilyenkor hirtelen eszukbe jut a KRESZ idevonatkozo passzusa a jobbra tartasrol, es a jobbrol elozesrol. Ilyenkor 70el araszolnak a kulsot is feltartva, a kamionok a tavolban mar reg eltuntek, mint az aranyora, de elottem meg elkezd beallni mindket sav. Tahosag, meg eletveszelyes is a lealloban elozni (volt mar temetes ilyesmibol, hogy elozott a lealloban, aztan nem vette eszre az elakadt furgont a palya szelen...) de neha azert megertem a BMWs csavot, nap mint nap szembesulok ezzel.
Gyerekek! (akinek nem inge ne vegye magara.)
A belso savban 130al autozgatas, mikozben a kulso ures, az onkentes rendorkodes, masok feltartasa, buntetofekezgetes, a forgalom veszelyeztetese! Egyes esetekben onbiraskodas, amiert bortonevek is jarhatnak.
Meg mellesleg veszelyes helyzetek kiprovokalasa. Gyalogosan se kotunk bele a vagonrakodoba a zebranal, mert ha elgyepal, az emberek joresze neki fog igazat adni.

Nagykörúton túli magyar 2018.09.05. 21:10:10

Azért mindegyiknél érdekes lenne a követési távolságot is nézni, a taxis szembejövő kanyarodó sávos előzését kivéve mindenhol az a legveszélyesebb szerintem.
A biciklis árnyéka árulkodó, végig a kormányt fogja, egyszer sem jelzi előzési szándékát, a golfos ezért vezet úgy, mint aki nem számít az előzésre.
Az M7-esen videózó meg 1,4 mp alatt hagy el egy 50 méteres karót előzése előtt (50/1,4*3,6=129 km/h), és utána még jócskán gyorsítanak, azaz bőven átlépi a 130-at amikor ő előz, az akkor nem veszélyes?

Zsuzsi25 2018.09.05. 21:16:32

@nemecsekerno_007: Pontosan!! Ezért nem értem, miért arra kell haragudni, aki leállosávban megy

fda 2018.09.05. 21:34:10

@Zsuzsi25: Könyörgésedre válaszul, azért, mert maga a dugó nem életveszélyes, a jobbról leállósávon előzés pedig az. Nem az a baj, hogy a hülyéje a saját életével játszik, hanem az, hogy a másokéval, főleg azokéval, akik nem számítanak a mutatványára és egy rossz mozdulattal reagálnak ahelyett, hogy utána köpnének.

Egyébként nincs mindig dugó, például a fenti felvételen sem volt. Persze ha egyre több ember egyre többször, egyre több helyre autóval akar menni, akkor egyre többször tényleg dugó lesz. Nem csak nálunk, hanem a sokkal gazdagabb országokban is. Sok embernek természetes, hogy 100 km-re eljárjon kocsival dolgozni, és 1 km-re elhordja a gyerekét suliba. Aztán 2 km-re elmegy a haverokhoz vagy konditerembe. Persze előtte mindig szellősek legyenek az utak, a cél 5 méteres körzetében legyen számára 12 négyzetméter fenntartott hely (=parkoló). Be kell látni, erre az életstílusra nincs elég széles út. Akkor is, ha épül egy új út, vagy egy meglévőhöz egy új sáv. Megoldás: nem kell mindenkinek mindig autóval járni és akkor nem lesz dugó.

fda 2018.09.05. 21:39:20

@Szél Bernadett börtönben van már?: "A biciklis árnyéka árulkodó, végig a kormányt fogja, egyszer sem jelzi előzési szándékát"
Ültél már biciklin? Szoktál rajta integetni? Épp előzés közben?

Egyébként ha te kénytelen vagy totymorogva menni, mert nem férsz el, de egy kétkerekű, aki elférne, hátulról rádgyorsul, és gyorsítva melléd húzódik, abból te nem látod, hogy tán meg akar előzni?

toodark 2018.09.05. 22:27:15

A golfos szerintem csak pont akkor akarta megelőzni a golfost, amikor odaértél. Az már látszott, hogy keresi a helyet, és utána is inkább keresgél, mintsem téged akar kilapítani.

Van ilyen, bár ha használta volna az indexet, akkor nem állt volna elő ez a helyzet.

has 2018.09.05. 23:04:23

@Zsuzsi25: Abba még nem halt meg senki.
süti beállítások módosítása