Vonatlátó

A HÉV-ezőknek most lett elege abból, hogy teljesen hülyének nézik őket!

2018. október 04. - Vonatlátó

Utaslemaradások, felesleges sorban állások az agglomerációban.

Besokalltak az utasok a megváltozott jegyvásárlási rendszer okozta kellemetlenségek miatt, kampányt indítottak az előző rendszer visszaállítására. Azt kérik mindenkitől, aki egyetért, hogy támogassa őket egy like-kal a "Követeljük a régi jegyvásárlási rendszer visszaállítását a HÉV-eken!" oldalra. Szentendrén például sok utas 2-3 szerelvényt is kénytelen elengedni, mire megváltja a jegyét. A kalauzok október 1-től büntetnek, vége a türelmi időszaknak. A MÁV a saját szabályzatát erőlteti rá a BKK-tól átvett HÉV-ekre, miközben a jegyeket továbbra is a BKK adja ki, így nincs elehetőség elővételre. (Online sem) Az utasok háborognak, teleírták már a panaszkönyvet, a MÁV diákmunkásokkal próbálja a tüzet oltani és azt mondja, szükség esetén vizsgálják az új jegytípusok bevezetését :)

p1210034.JPG

Korábban, augusztus 30-án, tehát 2 nappal a bevezetés (+ 1 hónap türelmi idő) előtt írtunk a témában. Rögtönzött közvélemény-kutatásunk eredménye szerint akkor a rendszeresen HÉV-ezők körében is kevesebb, mint egyharmad volt a változásról már korábban értesülők aránya. Mondjuk ez nem is olyan furcsa, hiszen a BKK augusztus 29-én írta ki az erről szóló utastájékoztatást a honlapjára.

Most pedig következzen a kampány szövege...

"Követeljük a régi jegyvásárlási rendszer visszaállítását a HÉV-eken! Ha Ön is HÉV-ezik, vagy szolidaritást vállal a HÉV-ezőkkel, jelezze támogatását az oldal kedvelésével. A kormány felelőtlen döntésének, a HÉV-ek a MÁV alá szervezésének eredményeként több ezer utas szívhat naponta. Azzal, hogy az olyan állomásokon felszálló embereknek, ahol van jegykiadó automata, innentől nincs lehetősége a szerelvényen jegyet venni (ahogy ez a MÁV vonatain szokásos), óriási felesleges sorban állásokat, utaslemaradásokat okoznak. A néhány potyázó utas kiszűrésére, illetve a bérletvásárlás kierőszakolására bevezetett módosítás utasok ezreinek keseríti meg a mindennapjait. (Elővételi jegyvásárlásra nincs lehetőség, mint a vonatoknál, a BKK árusítja a jegyeket) Ezért kérjük a MÁV-ot, a BKK-t, gondolja át még egyszer, hogy van-e ennek az egésznek értelme! Segítünk, nincs. Akkor pedig legyenek szívesek visszaállítani az előző jegyvásárlási rendszert. "

Az egyetlen fő HÉV-vonal (tehát a Béksmegyeri hévet a Szentendei hév részének tekintjük), amelyet nem érint a változtatás, a Csepeli H7-es hév. Következzen erről egy kis panorámavideó!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vonatlato.blog.hu/api/trackback/id/tr4514280551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

PonDrow 2018.10.04. 16:02:22

@Grgabácsi: én is így érzem.

egyébként a közigazgatási határig jó a BKK-bérlet, tehát csak odáig kell megvenni a bérletet, aminek 86%-át a munkáltató fizeti.

PonDrow 2018.10.04. 16:05:15

@halaloszto: a közigazgatási határig jó a BKK-bérlet, tehát csak odáig kell megvenni a bérletet, aminek 86%-át a munkáltató fizeti. Vagyis 7,5 jegy árába kerül havonta egyszer megvásárolva... :)

kovi75 2018.10.04. 16:09:36

@halaloszto:
Teljes árú jegy 5 km-re 250HUF a teljes árú bérlet erre a szakaszra 5940HUF. Ez elvileg 24 jegy ára.

www.bkk.hu/apps/docs/hev_tablazat_H5.pdf

Amúgy nem lehet, hogy a jegy ára túl olcsó? Egy BKV jegy ára minimum 300HUF, ami egy útra jogosít fel. Ha 250-ért oda-vissza utazhatnak, akkor itt valami probléma van.

Még azt is megemlíteném, hogy sok munkáltatok támogatja a Budapesten kívüli utazást. Nálunk ha jól emlékszem 60%-át visszakapja a dolgozó, ha leadja a bérletet.

Akinek megéri, hogy naponta fél órát áll sorba havi 1000HUF pluszért, azt nem sajnálom. Ráadásul azzal is kiszúr, aki tényleg csak néhányszor utazik, és tényleg nem éri meg a bérletvásárlást.

VT Man 2018.10.04. 16:12:46

@kovi75:
"Számítsa hozzá a sorban állásra eltöltött időt és egyből megéri a bérlet."

Tehat a berlet nem eri meg, de igy, hogy meg vannak szivatva a keves automataval, mar "megeri" extra penzt fizetni erte.

Aha.

VT Man 2018.10.04. 16:13:38

@kovi75:
"Amúgy nem lehet, hogy a jegy ára túl olcsó?"

Persze, lehet.

Meg az is lehet, hogy nem a zsomle a kicsi, hanem a pofajuk a nagy.

halaloszto 2018.10.04. 16:18:51

@PonDrow: a munkáltató egyáltalán nem fizeti ki mindenkinek. És a diáknak sem fizeti ki az iskola.

@kovi75: a 250 az nem oda-vissza, hanem egyútra.
Igen, az 5km-es bérlet az 12 oda-vissza út. akinek az 5km bérlet megfelel, az meg is veszi. Az 10km bérlet viszont 19 oda-vissza ára. Így akinek ilyen kell, és néha kocsival megy, vagy ki szokta venni az éves 30nap szabiját, az nem veszi meg.

Nehogymár az utas legyen a hibás, amiért azt választja, ami neki jobban megéri. Szerinted ha nagy a sor a tescoban a pénztárnál, arról a néni tehet aki előtted ért oda?

kovi75 2018.10.04. 16:28:04

@encir:
OK, rendben, ennyire szoktam csak BP-n kívülre HÉV-vel utazni.
De azért az furcsa, hogy olcsóbb, mint egy BKV jegy.

És akkor az 5940HUF-os bérlet is csak napi egy utazásra jogosít?
Ha nem, akkor nem is értem a problémát. 5940 / (2x250) = 12
Vagyis 12 nap alatt meg kell térülnie a bérletnek.
Miben hibázok?

kovi75 2018.10.04. 16:30:12

@halaloszto:
Akkor csak tényleg pár száz forintról van szó, és nem 10ezrekről. Aki ezek után a sorban állást választja az nem 100-as. Főleg, ha a munkáltató még vissza is téríti.

halaloszto 2018.10.04. 16:33:42

@kovi75: Tehát: ha a banán 600, akkor az drága. Ha 400ért adom, az rendben van, viszont nagy a sor. Hülye aki sorbanáll a 200forintért, ahelyett hogy megvenné 600ért. Hát persze.

Javasoljuk a BKK-nak, hogy a kettőből az egyik automatát szerelje le, mert akkor simán ki fognak fizetni az emberek a bérletért még 20%-al többet.

lenörd hofstadter 2018.10.04. 16:41:24

Ritkán ülök fel erre a hévre, de velem lehet a baj, hogy nagyjából előre tudom, mikor lesz ezen alkalom, és megpróbálom előre megvásárolni a jegyet.
Velem lehet a baj, talán kioperáltatom az agyam, hogy megfeleljek ezen észlények színvonalának és az utazás előtti utolsó pillanatra hagyjam azt, amiről nagyon ritka HÉV használóként is már hónapokkal korábban tudtam.

Így jártál észlény, máskor figyelj jobban, és készülj fel petíciók és agyatlan "jajállítsukvisszaarégitmertazsokkaljobbvolt" mantrák helyett.

lenörd hofstadter 2018.10.04. 16:43:57

@kovi75:

Jogos. Látni kéne pár hónap múlva egy statisztikát az aktuális jegyeladásokról, amiből egyből kibukna, hogy a sivalkodás fő tárgya az, hogy a BKK, BKV, fas..om tudja mi beszüntette a lógás lehetőségét amit az igazi tetves mélymagyar valami virtusként értelmezett és alkalmazott eddig.

lenörd hofstadter 2018.10.04. 16:47:26

@halaloszto:

Hááát, ha valaki külön bérletet üzemeltet a bejárásra, és semmi másra nem veszi igénybe akkor stimm. Hétvégi ebéd muternál? Szombat este bemenni valami buliba? Vasárnap kimenni a ligetbe egy kicsit ejtőzni?
Elég egysíkú lehet az életed ha csak munkába jársz...

kovi75 2018.10.04. 16:51:43

@halaloszto:
Nézd, nem akarom a BKV-t (vagy MÁV) védeni. Én is napi szinten 6x szívok a BKV-n.

Az egész probléma úgy van beállítva, hogy a hadiállapot van. Ha valakinek nem ér meg havi (?) 1000 plusz forintot a nyugalom és béke, akkor az nyugodtan álljon sorba naponta 2x fél órát.
Nekem éves BKV bérletem van, mert inkább kifizetek évente egy alaklommal egy nagyobb összeget, mint havonta sorban álljak. Szerintem a BKV esetében is kb 30 jegy ára az havi bérlet. Éves bérlettel meg lehet spórolni 1 hónapot évente. Mivel így is úgyis meg kell vennem ezért éves bérletet veszek már régóta. Szerintem már egy éves bérlet árát megspóroltam.
Nyilván ez egy HÉV vonalon napi kétszeri utazással ez nem jöhet ki.

De mégis mit vártok legyen féláron a havi bérlet?
Vagy ne legyen a napi jegy dátumhoz kötve? Ez esetben mi garancia arra, hogy érvényesítik-e? Ugye nem gondolod, hogy a magyar ember felszáll és lukaszt. Nem véletlen a mostani rendszer.

És még egyszer nem az a baj, hogy sorba kell állni, hanem az, hogy eddig ingyen volt, mostantól meg nem.
Nekem is vannak kollégáim, akik így járnak és eddig persze csak akkor vettek jegyet, ha jött az ellenőr. Az ellenőr meg legtöbbször meg nem jött, hiszen nem ért végig a jegyvásárlók miatt.

halaloszto 2018.10.04. 16:52:05

@lenörd hofstadter: Ez a hozzászólás teljesen kifejezi a probléma lényegét. Te is azt hiszed, hogy azért járok hévvel, mert nincs kocsim. Pedig van. Csúcson kívül egyszerűen kocsival megyek, mert akkor az sokkal egyszerűbb.

Ezt kellene megérteni, hogy a hév nem azért van, hogy a kocsinélküli ruppótlanok be tudjanak menni a Városba, hanem azért, hogy reggel ne álljon a sor a Szentendrein meg a rakparton.

halaloszto 2018.10.04. 16:58:17

@kovi75: örülsz az éves bérletednek, meg az ingyen hónapnak. közben pl remélem néha el tudsz utazni nyaralni, meg van szabadságod, azt az ingyen hónapot valójában nem is utazod le.

én konkrétan azt várom el, hogy ne nézzenek birkának, és ne várják el, hogy cserébe amiért nem tudnak kulturált jegyvásárlási lehetőséget biztosítani, megjutalmazzam őket egy fillérrel is.

a lehetőségek tárháza végtelen. internetes előreváltott jegy, elektronikus jegy, mobilappos jegy, zárt peron jegyellenőrrel/forgókapuval, jegyellenőr. lehet válogatni. ja, hogy ezekhez dolgozni kell, nem elég egy íróasztal mögött hozni egy szabályt. a világ már csak ilyen.

encir 2018.10.04. 17:18:39

@halaloszto: az ingyen hónapot pl. hétvégén le tudja utazni - különben meg a negyedéves bérlet jobban megéri, mert már kilenc hónap után megvan az ingyen hónap.

kovi75 2018.10.04. 17:22:12

@halaloszto:
Igen, amit te felsoroltál az mind, pénz, pénz és pénz kérdése.
Azt akarod, hogy ne emelkedjen az utazás ára, de extra dolgokat akarsz?

Mint fent leírtam a rendszeresen munkába járóknak meg kellene érnie a bérlet. Ha csak ezek nem állnának sorban, akkor a havi egyszeri utazóknak nem lenne akkora soruk.

Eszembe jut egy eset. Rádióban mesélte egy híres (?) rádiós.
A hétvégén fogaskerekűzni vitték volna a gyereket. Autós család révén természetesen zéró bérlet. Majd azon volt kiakadva, hogy hétvégén nem kap jegyet, mer nincs hétvégén jegyárusítás, az automatákat meg megrongálták. Fel sem merült benne az, hogy esetleg utána nézet volna, hogy nincs ingyen a fogaskerekűzés és megvette volna előre a jegyet hétköznap.

Igen bele van kalkulálva az én éves bérletembe a szabadság, és az is bele van kalkulálva, hogy szabadság alatt is használnom kellhet a BKV-t.
Én is megcsinálhatnám mint más, hogy veszek egy 10-es gyűjtőjegyet és csak akkor lukasztok, ha jön az ellenőr. Évente minimum 200 nap megyek munkába napi 2x3 járművel, ami 1200 utazás.
Az elmúlt egy évben szerintem nem ellenőriztek 10-szer sem.

Akkor miről beszélünk? arról, hogy buktam 100ezret? Mert most kb. ezen van a hangsúly. Eddig ingyen volt a HÉV-ezés, most már nem.

Igen tényleg az kellene, ahogy te mondod, a HÉV minden állomásánál minden ajtóhoz egy ellenőr. Természetesen a jegyárakat ehhez igazítani 250 helyett 2500-as jegyár. És mindenki boldog lesz?

Én emlékszem egy olyan esetre, amikor a Csepeli HÉV-en a Boráros téri végállomásnál ezt eljátszották. Kár, hogy nem fényképeztem le, mókás volt.

kovi75 2018.10.04. 17:25:11

@encir:
A BKV-nál 90 napos bérletnél 10 napnyi kedvezmény jár, nem egy hónapnyi. De való igaz, hogy a negyedéves bérletnél majdnem akkora kedvezmény van, mint az évesél, és jobban lehet vele kalkulálni a szabadság miatt.

feketehun 2018.10.04. 17:36:44

Szerintem hibásan látják a helyzetet azok, akik a HÉV-en utazók felháborodását a lógás intézményének felszámolása miatt felháborodásuk számlájára írják. A helyzet sokkal árnyaltabb ennél. Talán érdemes lett volna először minden állomásra megfelelő mennyiségű jegyautomatát telepíteni, és csak ezután bevezetni ezt a rendszert. Pomázon például tizenhatezer ember lakik. Szerintem azzal mindenki egyet tud érteni, hogy egy ekkora településre 1 darab automata nem elég. Szentendrén 30 ezer emberrre kettő darab. Ez nonszensz. Én körülbelül hetente járok Szentedrére, ezért személyesen nem érint nagyon érzékenyen a téma, ettől függetlenül látom viszont a kellemes sorokat, amik a jegyautomatáknál kialakulnak. Ha mondjuk 3szor ennyi helyen lehetne jegyet venni, ha lenne rendes pénztár, ha horribili dictu még online is meg lehetne oldani, akkor szerintem teljesen korrekt lenne az új szabályozás. Az viszont életszerűtlen, hogy ilyen minimális infrastrurával akarnak ennyi embert kiszolgálni. Amellett meg elég szép számban járnak turisták is Szentendrére, őket is érdemes belekalkulálni a vonalak kihasználtságának a szempontjából.
Az lenne a legkonstruktívabb, ha januáris elengednék ezt az új rendszert, addigra viszont megteremtenék az új rendszer működőképességét.

Scott Tenorman Must Die 2018.10.04. 17:40:36

tyűű, már 68 lájk van. miért nem írta le a poszt tolója, h csinált egy ilyen facebook oldalt és támogassuk?

encir 2018.10.04. 17:47:40

@kovi75: Igen, 90 napnál 10 nap, 3x90 napnál meg már 30 nap, tehát kilenc hónap után megvan az ingyen hónap. Ezt írtam.

kovi75 2018.10.04. 17:56:50

@encir:
Biztos, hogy napra lebontva az éves éri meg. Mert ez a munkahelyemen vita volt, aztán leosztottuk és az éves jött ki jobbra, de csak minimálisan. Lehet, hogy nem 90 napra van, hanem 100. De nem akarok megint hülyeséget állítani.

encir 2018.10.04. 18:06:42

@kovi75: igen, az éves bérlet napi ára 282 Ft, a negyedévesé 285 Ft. Nekem megéri, hogy egyszerre nem kell annyi pénzt kiadni.

Csokis · http://csokis.blog.hu 2018.10.04. 18:09:35

@kovi75: 250 Ft / 5 km az olcsó lenne? Az autóm amortizácioval együtt olcsóbban megy, még ha egyedül is ülök benne. Ez nekem inkább a “Maaargit, nooórmális?” kategória.

asdf 2018.10.04. 18:11:13

"Azzal, hogy az olyan állomásokon felszálló embereknek, ahol van jegykiadó automata, innentől nincs lehetősége a szerelvényen jegyet venni (ahogy ez a MÁV vonatain szokásos)"

Mocskosul nem, aki olyan helyen száll fel vonatra, ahol van jegypénztár és/vagy működő automata, az a vonaton csak pótdíj ellenében válthat jegyet. Pont ezt a kivételezést vették el a HÉV-en utazóktól, ők ezt eddig megtehették, most már ugyanúgy nem, mint a valódi vonattal utazók.

kovi75 2018.10.04. 18:12:48

@feketehun:
Szerintem is meg kell oldani a helyzetet.

De azt se mondjuk, hogy az utazok egyáltalán nem ludasak ebben.

Szerinted miért volt eddig csak egy vagy két automata. Azért mert eddig ennyi is elég volt.
Miért volt elég? Mert a szabályok megengedték, hogy az ellenőrtől is vegyél jegyet.
Persze, hogy hülye lenne bárki is jegyet venni az állomáson, ha majd megteheti az ellenőrnél. És itt a hangsúly azon van, hogy „HA”. Ha jön az ellenőr. De gyaníthatóan legtöbbször nem jött.
Ha eddig az utasok nagyobb része használta volna az automatákat, akkor a BKV minden valószínűség szerint telepített volna még.

Egy érintett megírhatná, hogy milyen arányban kellett eddig jegyet vennie?

Én nem vagyok érintett, ezért bocsánat, hogy belepofázok. De egy kicsit felbosszant az eset. Megint lehetett előre tudni, hogy változás lesz (én olvastam róla, pedig nem vagyok érintett). Lehetett volna készülni, lehetett volna gondolkodni, de senki sem tette. Sem a BKV sem az utasok.

(Eszembe jut, amikor meghozták a törvényt/szabályozást, hogy megállóban nem lehet dohányozni. Ez kb. nyáron történt, de csak januártól lépett életbe, úgy hogy kaptak még fél év átmeneti időt, amíg nem bírságolnak. Az már csak pláne, hogy szerintem azóta sem bírságoltak meg senkit, és ugyanúgy beáll a tömegbe a cigiző paraszt, mint régen.)

kovi75 2018.10.04. 18:18:18

@Csokis:
Ha a BKV-val egy megállót megye, amik kb 300 méter, és az 300+ forint, akkor 250ft szerintem nem sok.

Egyébként van olyan kollégám aki jelezte a cégnél, hogy autóval jár és ezért megkapja a km-enkénti térítést, amiből simán megveszi a bérletet, és vonattal jár. Valójában még keres is a dolgon.

Mr. Waszabi 2018.10.04. 18:38:58

A H8-as az a gödöllői vonalon közlekedik.

Mr. Waszabi 2018.10.04. 18:45:06

@kovi75: nem vagy érintett. A HÉV-eken vagy 30 éve úgy volt, hogy ha az utas érvényes jeggyel vagy budapesti bérlettel száll fel, akkor kiegészítőt vehet a kalauztól. A MÁV vonatokon nincs ilyen szokás. No de attól még a HÉV nem válik MÁV vonattá, hogy a MÁV üzemelteti. Sokkal gyakrabban jár, rövid útvonalakon és az agglomerációs közlekedésben mentesíti a MÁV-ot. Szóval, ha kalauz továbbra is van, akkor semmit nem takarítanak meg ezzel a szabállyal. Ellenben fel lehetne szerelni őket mobil POS terminállal, és akkor érintéssel fizethetnének az utasok. Akkor nem kell annyi készpénzzel dolgoznia a kalauznak. Vagy lehetővé teszik az online jegyvásárlást, ami még jobb.

feketehun 2018.10.04. 18:45:46

@kovi75: Azt hiszem, elég régóta és elég sűrűn járok a szentendrei hévvel ahhoz, hogy az arányokról nyilatkozni tudjak. Körülbelül az esetek 70-80%-ban volt kalauz a járaton, a fennmaradó mennyiség ingyen volt annak, aki éppen akkor utazott és nem vett jegyet előre, én is az ő táborukat gyarapítottam egyébként. Értem az álláspontodat, de szrintem nagyobb súllyal kell figyelembe venni azt, hogy - mint te is írok - a szabályok megengedték a kalauznál való jegyvásárlást. Ez a lehetőség a szolgáltatás része volt.

Ez egyrészt praktikussági szempontokat sm nélkülözve nagyon hasznos tudott lenni például este fél11kor, amikor egy volánbuszról átszállva éppen fel tudtál ugrani a vonatra. Tudom, kisembrek apró örömeiről beszélünk, de mostantól kezdve ez a lehetőség nem áll fenn, ebből következően pedig sokan fognak teljesen felesleges félórákat a szentendrei hévállomáson dekkolni, ami senkinek nem jó, leszámítva talán a fornettis standot meg a gyrosost.

De ha el is tekintünk az ilyen exrém esetektől, ettől a teljesen felesleges lazaságtól, amit a BKK HÉV-os divíziója fenntartott, akkor is azt gondolom, hogy a szolgáltatás színvonala csökkent ezzel a lépéssel. Eddig volt egy kalauz, aki nem bírságság lehetőségének damoklész kardjaként működött, hanem udvariasan rád köszönt és jegyet adott neked. Ebből adódik az emberek mérge. Nem szokták meg, hogy egyik napról a másikra a pénzedért alacsonyabb színvonalú szolgáltatást kapsz, mint addig, ugyanis általában ennek ellenkezőjét szokták meg úgy általában a szolgáltatói szektorban. A MÁV ehhez képest kétségtelenül nem túl profi módon járt el.

Az utasokat szerintem éppen ezért nem lehet felelőssé tenni a kialakult helyzetért, hiszen a BKK-val és a MÁV ellentétben a sima basic polgártársak nem hoznak stratégiai fontosságú üzleti döntéseket egyik közlekedési vállalatnál sem. Az ott dolgozó embereknek azonban az a munkája, hogy közlekedést szervezzenek, lehetőleg ne teljesen inkompetens módon, mellesleg ugye az állam által, tehát a közös vagyonunkból fizetve. Nem akarom ezzel felmenteni sem az eddig időnként ingyen utazó embereket, köztük magamat sem, de szerintem az utasok eddigi kissé kérdőjeles magatartása nem szolgáltat okot arra, hogy mostantól szarul dolgozzanak a MÁVnál vagy a BKKnál. Sőt, tulajdonképpen örülök, hogy mostantól minden utas meg fogja venni a jegyét, és ezzel befolyik valami pénz. De akkor viszont elvárom, hogy kulturált körülmények között tudjam kifizetni azt a fecnit. Nekem mindegy, hogy a kalauznál, a pénztárnál, a neten, automatánál, az újságárúsnál vagy akárhol, de 10 perc várakozás nélkül. Ha lehetővé fogják tenni az online jegyvásárlást, akkor a magam részéről elégedett is leszek, Addig viszont megvetem a MÁVot a bénázásukért.

kovi75 2018.10.04. 19:30:15

@Mr. Waszabi:
Ha a kalauz nem ad el jegyet, akkor végig tudja ellenőrizni az összes utast, hogy van-e jegye. Ha nincs ellenőrzés jegyvásárlás sincs. Ez Magyarország.

A kalauzra akkor nem lesz szükség, ha beléptetőkapukon keresztül lehet csak felszállni. Oda is kell ellenőrzés, mert a magyar ember simán kikerüli. Én úgy képzelem, mint az amerikai filmekben a metró.

Mr. Waszabi 2018.10.04. 19:34:18

Kovi75: nem ismered a rendszert. A kalauz pont végig tudja ellenőrizni a vonatot közigazgatási határig és el is látta jeggyel, akinek kellett.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2018.10.04. 19:42:55

@Grgabácsi: Ha eddig nem jött a kalauz, akkor ingyen volt - írod. De ha most se jön, akkor most is ingyen lesz - írom én. Ha meg mégis jön - ahogy sejtetni engedi a MÁV -, akkor meg miért is ne tudna akár jegyet is árulni, ahogy korábban tette? - kérdem én.

Lám, ha képesek lettek volna bevezetni már 14 éve az e-jegyet, nem lenne ekkora a baj. De még a városon belüli időalapú jegyet se voltak képesek. Mert kretének és gecik egyszerre.

Máttyáskirály 2018.10.04. 19:48:34

Roppant érdekes hogy megmondóembereink milyen fantáziadús ötletekkel próbálják bizonyítani hogy miért én vagyok a hülye hogy
- nem veszek éves bérletet ( nem éri meg heti 1-2 nem tervezhetö beutazásnál)
- utazom autóval ( dugó miatt 2x annyi idö, csak szennyezem feleslegesen a levegöt)
- megyek le elözö este megvenni a jegyet ( Maaaaaargit)
- sirok mert eddig blicceltem ( 90% jön kaller, ha mégse az miért is az én hibám ? )
pedig csak arról van szó hogy a közszolgáltató úgy változtat szabályt hogy nem teljesíti annak betartásának feltételeit a szabálykövetö utas számára és hátrányára.
Az hogy a BKK az almult 40 évben semmit sem tett a jegyrendszere korszerüsitésére ( nokiás doboz itt, hajszáritóval turbozott plazmatvs utastájékoztató rendszer ott..) ne legyen az utas baja. A kalleres rendszer is müködik millió helyen európában, a kaller scannerrel és kártya olvasóval felszerelve fél perc alatt ad jegyet, ellenöriz, nem pedig papircafatokra tollal irogat meg kis kombinált fogóval lyukasztgat meg aprót számolgat.... Nem csoda ha néha nem jut át a szerelvényen.
Bliccelés megelözésére állomásra csak érvényes jeggyel lehessen bemenni.....
E-jegy..... Nem napra szóló jegy
Ezek tetszöleges kombinációja...
De ez mind beruházás.... eccerübb 40+ezer lakosra 3 automata.

Gondolom az a tény hogy ma már a BKK gyorsreagálású hadteste egy mozgó (!) jegyárusitó furgonnal és 2 humán jegykiadóval kitelepült pomázra azért sejteti hogy nem csak a gonosz bliccelök vekegtek itt hanem van némi fekália a palacsintában.
Tán most lesz információjuk az igényröl....

kovi75 2018.10.04. 19:53:08

@feketehun:
Nem.

Azért volt a szolgáltatás része (szerintem), mert nem tudta biztosítani a BKV, hogy minden állomásra jegyárusítást telepítsen. Nem lehetett büntetni olyanért, ami tényleg lehetetlen. Pl. jegyet venni egy olyan állomáson ahol nincs jegyárusítás. Az automaták bevezetésével lehetővé vált, hogy minden állomáson lehessen jegyet venni. Eddig gondolom nem volt probléma az automata jegyárusítással, mert senki nem panaszkodott. Volt türelmi idő senki nem panaszkodott, mert senki nem akarta betartani a szabályokat: vagyis azt hogy már az állomáson megvegye előre a jegyet.

Az alap polgár nem gondolkodik. Kényszeríteni kell rá. Türelmi idővel ez most megtörtént. Ha három hónap lett volna, akkor is ez lett volna.

Mint írtad az esetek 20%-ban te sem vettél jegyet. Lehet, hogy én sem vettem volna. Te elvárod, hogy a CÉG megoldja a jegyvásárlás lehetőségét. 100%-ban megoldotta, mert gyanítom ott volt minden estben az automata eddig is. A kalauznál volt még egy lehetőséged, ha „este fél11kor, amikor egy volánbuszról átszállva éppen fel tudtál ugrani a vonatra” is tudtál jegyet venni.

Az emberek eljátszották a bizalmat a CÉG-nél. Nem védem őket, de ez van.

Itt a változáshoz tragédiának, vagy egy ilye felháborodásnak kell történnie minden esetben.

dr. mesterséges színezék 2018.10.04. 20:11:15

@kovi75: Egy nap alatt is megtérülhet a bérlet, csak üzemkezdéstől üzemzárásig hévezni kell.
A második napon már semjénzsolti mosollyal akár otthon is maradhat az illető, tudván, hogy csak azért is megérte.

dr. mesterséges színezék 2018.10.04. 20:16:41

@feketehun: Érdekes, hogy a köztes megoldás fel sem vetődik a CÉGnél: felszáll púpaháton utas a kocsiba, és ott szembe találja magát egy kamerával védett automatával, amiből - irgalomattyanehaggyel - úgy tud jegyet venni, hogy a csatlakozását is elkapta.

Na majd a XXIII. Széchenyi-tervben.

feketehun 2018.10.04. 20:37:42

@kovi75: Meglehetős paternalista felfogásról árulkodnak a soraid, amivel önmagában persze nincs is baj, én azonban nagyon nem tudom elsajátítani ezt az attitűdöt. Az emberek azért nem panaszkodtak a jegyvásárlás nehézségei miatt, mert korábban nem jelentett nehézséget a jegy megvásárlása, hiszen lehetett venni a kalauznál.
Nem tartom vállalhatónak az utasok hülyeségére vonatkozó meglátásaidat sem. Képzelj el egy helyzetet, ahol minden utas talpig becsületes, jóhiszemű és "gondolkodik is", a türelmi időt mindenki komoly szellemi teljesítmények elérésére használta fel. Mégis mit kellett volna kigondolnia az egyes utasnak? A gondolkodástól és a jó szándéktól nem lesz jobb az infrastruktúra. Nem nyílnak meg újra a régi jegypénztárak, amelyek egyébként Pannóniatelepen kívül mindenhol léteztek, csak bezárták őket, mert gondolom rentábilisabb volt kalauzokat alkalmazni). Gondolkodhatok akármeddig, attól még nem lesz egyszer csak elérhető az online fizetés.
A MÁVnak azonban az a dolga, hogy gondolkodjon, és elmélázzon a következő rejtvény megfejtésén: ha a jegyeladási kapacitásán csökkent (márpedig most ez történt), a kapacitáscsökkenést azonban nem pótolja más formában, akkor felüti a fejét az elégedetlenség, mert a szolgáltatás használhatatlan lesz.
Képzeld el, ha a metróra vagy a kettes villamosra minden alkalommal csak úgy szállhatnál fel, ha előtte egyesével vásárolnod kellene egy vonaljegyet, miközben francia, kínai és egyéb turisták állnak sorba azon egy vagy két automata előtt, ahol ezt megtehetnéd. Nonszensz helyzet lenne. Ezt a városban megelőzheted azzal, hogy eleve van nálad vonaljegy. A héven ez az opció nem áll fenn.

kovi75 2018.10.04. 20:42:31

@dr. mesterséges színezék:
Azt írják, azért nem éri meg, mert valami napi jegy van, amit ha beszoroznak X-el az kevesebb, mint a bérlet ára. Az „X” az a szám ahány napot utaznak. Vagyis az nekik ismeretlen valamiért. Emiatt ők mindig úgy számolnak, hogy sosem éri meg bérletet venni. Oldja meg a CÉG.

Kíváncsi vagyok melyik közlekedési járaton szabályos jegy nélkül, „majd megveszemre” utazni?

Egyébként én is mondhatnám, hogy elsején nem tudom hány napot fogok munkába menni, miért is vegyek havi bérletet. Oldja meg a BKV, hogy minden buszon lehessen jegyet venni. Ja megoldott, lehet, emelt áron. Aztán eszembe jut, amikor egy 5 fős turistacsoport miatt álltunk a Clark Ádám téren vagy 10 percet, mert egyesével vették meg.

Egyébként most is lehet jegyet venni a HÉV-en ellenőrtől csak azt büntetésnek hívják, és egy kisebb vagyon.

BabelFish 2018.10.04. 20:50:28

Nem OFF, mert a címről szól, "A HÉV-ezőknek elege lett..". Birtokviszony, egyeztetés: EGY HÉV-ezőnek lehet ELEGE. De: A HÉV-ezőknek ELEGÜK lett. A birtokos egyes-többesszám függvényében kap birtokos személyjelet (régebben ragnak hívták) a birtok. Bocs, sajnos ilyen a nyelvünk...

Makóember 2018.10.04. 20:55:37

@Máttyáskirály: Egyrészt a BKK nem 40 éve, hanem 8 éve létezik, és nekik köszönheted hogy van normális színvonalú jegyautomata (van fejleszteni hova, de hogy lehessen vele jegyet v bérletet venni arra tök oké). Amire te gondolsz az a komcsik által átmentett rothadó BKV a saját és kormányai zűrös ügyeivel együtt. Ne keverd a szezont a fazonnal. Biztos én nem értem a hőbörgést, de aki utánaolvasott az azt olvashatja hogy idézem: "A közigazgatási határon kívüli megállókból Budapestre utazva azonban – az új szabály szerint – csak előre megváltott jeggyel vagy bérlettel lehet felszállni a HÉV-re, AMENNYIBEN a felszállás helyén PÉNZTÁR vagy AUTOMATA üzemel." Namost aki eddig is olyan helyről szállt fel, ahol egyik sincs, ott ugyanúgy tud venni jegyet a kallertől (pont mint a mávnál) csak be kell mondani hogy mettől meddig mész. Pontosan tudom, a H8as hévvel megyek nap mint nap és mivel csak a Gödöllői Szabadságtéren van automata, ez ott nem okoz fennakadást. Aki meg bérlettel akar utazni, vagy Gödöllőn megveszi vagy ha bemegy a városba akkor benn megveszi, választhat "városszerte összesen 367 jegyautomata" kínálatából. Csak tudni kéne olvasni. Arról van szó végre hogy aki utazik az fizessen is érte mert semmi sem jár ingyen.

Akik meg e-jegyet harsognak szólok hogy úgy szét van szabdalva a hatáskörök, hogy azt alig lehet felfogni: az üzemelés a Máv alá tartozó Máv-hévé, a jegyárusítás-jegyellenőrzés pedig BKK. Namost az utóbbi szabhatna ki csak e-jegyet csakhogy a RIgo projektet (e-jegyrendszert) hagyták bedőlni a Vitézy leváltásával. Ha e-jegy lenne, akkor a budapesti szakaszt is máv-hévesíteni kellene, vagy csak BP határától lesz e jegy ami megint nem jó senkinek. Regionális szervezésre van szükség ami kibővíti a BKK ellenőrző-megrendelő hatáskörét; Bp-n belül a BKV1 (1=járműüzemeltető), VT-arriva, volánbusz1 (bp-s kék járatok), + stb. kombó van, Bp-n kívül pedig S-bahn (benne: hév+máv elővárosi szakaszai) rendszernél a Máv-Start1 (mint üzemeltető) és piaci vállalatok, helyközi buszoknál pedig a volánbusz2 (agglós sárga járatok) + más üzemeltető lenne a legideálisabb (pályakarbantartás: vili+metró: BKK köz.közlekedési infra-kezelő, út BKK közút, vonatsín Máv karbantartói részleg.). Teljes BKK kezelés a jegyeket érintően, nekik kell csinálni az e-jegyet is. Hosszú lett ezért bocs de remélem követhető volt :)

(Kritika jöhet de csak kulturált és nem alpári stílusban :)

Makóember 2018.10.04. 21:00:30

@Makóember: (a második rész eléggé OFF, ezt az e jegyet harsogóknak címeztem :)

kovi75 2018.10.04. 21:09:34

@feketehun:
Te nem érted. Nem is akartak jegyet venni. Sem az elmúlt türelmi időszakban, sem az elmúlt egy évben, és nem akarnak jövőre sem venni, ha nem kötelezik őket.

Ha nem így volna, akkor a jegyautomaták szeptember havi értékesítésében emelkedő tendenciának kellett volna mutatkoznia. A CÉG ezt látva készülhetett volna extra automaták üzembe állításával. Nem azt mondom, hogy ez megtörtént volna, de gyaníthatóan az automaták használata nem nőtt. Ha megkérdezhetem tőled, mint érintett, szeptemberben hányszor vettél jegyet automatából? Költői kérdés volt, sejtem a választ.

30 évvel ezelőtt még az automaták előtt persze, hogy voltak pénztárak. Az is természetes, hogy ezek az automatákkal szemben költségesebbek a CÉG számára. Gondolom belátod, hogy ha a CÉG nem akar és nem is tud jegyárat emelni, akkor szükség volt bezárni azokat.

Nem is értem, hogy hogy jön nálad képbe a pénztár. Az sem világos miért nem elég egy automata. Miből áll egy automatás jegyvásárlás. Megnyomom, mit szeretnék. Odaérintem a bankkártyámat, és a gép kinyomtat egy jegyet. Fél perc. Remél így történik, mert még soha nem kellett használnom.

Mi is a probléma. Mindenki most akarta előszőr használni, senki sem tudta, mit kell nyomni. Ennek a kitapasztalására volt a türelmi időszak. Feltételezem, ha lezajlik ez a kezdeti állapot, akkor a jelenlegi automaták száma is bőségesen elég lesz, vagyis akár vissza is lehetne bontani az extra automatákat.
Amúgy sosem árt, ha van tartalék automata, ha az egyik besz@rna akkor is legyen.

Kérlek abban legalább erősíts meg, hogy minden megállóban van legalább egy automata. Sőt gondolom akár kettő is lehet, ha két peron van.

Sajnos elég nehezen tudom elképzelni a mai Magyarországon, hogy minden ember talpig becsületes. Még azt sem, hogy a nagyobb részük az. Nem is várom el egy olyan országban, ahol a mindenkori ország vezetői sem azok. Mostanság meg pláne nem.

Azt is elképzeltem mi lenne, ha egyesével kellene jegyet venni. És emiatt van éves bérletem. Ez a HÉV-nél is adott.

Nem emlékszem, hogy a mai nap leírtam volna a hülye szót, így senkit nem hülyéztem le. Attól még hogy nem gondolkodik valaki, attól még nem tartom hülyének.

flort 2018.10.04. 21:15:10

@Makóember: Ha valóban a gödöllői HÉV-el utazol, akkor tudod, hogy elég sokan a kistarcsai kórházig mennek, mondjuk egy buszról átszállva (Kerepesen, ilyesmi). Mivel a menetrendek természetesen a sofőrök időbeosztását tartják szem előtt, a létező világban kb. 20 mp-ed van átszállni mondjuk egy babakocsit tolva a síneken át A járműről B-re. Vagy 20 perc 20 mp-ed, de akkor esetleg egy busszal (mintegy 1 órával) korábban kell hogy elindulj, ha épp' időre mész vizsgálatra.

Tehát: nettó szívás, hogy két megálló, plusz egy íróasztal mögött ücsörgő seggfej miatt indulj hamarabb, esetleg munkából a magyar egészségügy barátságosan széttárt karjaiba, mindezt csak azért, mert itthon ismeretlen a szolgáltatói magatartás fogalom.

lenörd hofstadter 2018.10.04. 21:34:14

@halaloszto:

A tiéd is a nemtörődömséget. A HÉV mindenkinek van nem csak a gazdagoknak akik hozzád hasonlóan virnyognak mert sokan vannak az utakon.

bzsoa 2018.10.04. 21:35:52

Én Pomázról jöttem Hévvel egy öreg néni kb. 8 percig vacakolt a jegy megvásárlásával (ami egyébként valóban nem egy egyszerű feladat annak aki nem tudja mikor mit kel nyomni) mögötte kb. 10-en álltak(én is) és le is késtük a 20 percenként járó Hévet. Az a javaslat hogy előző nap vedd meg a jegyet nem egy egyszerűen kivitelezhető feladat annak aki pl. 20 percre laki a hévtől vagy aki pl. Pilisszentkeresztről utazik be és először busszal kell eljutnia Pomázra. Nekem is azért kellett Hévvel mennem mert defektem volt reggel, hát erre nem készültem. Egy dolgot nem értek miért nem lehet azt megoldani hogy van egy vonaljegy amit megvesz a honpolgár egységáron bármikor akár 10 darabot is majd amikor szállna fel a hévre az állomáson vagy a héven lyukaszt. Budapesten ez jól működik ott is mindenki tudomásul veszi hogy ugyanannyit fizet ha egy megállót utazik vagy akkor is ha Kőbánya KIspestről utazik Újpestre gondolom a HÉV-en is megoldható lenne ez és mindjárt megszűnne a sorbanállás. Pláne a Szentendrei vonalon ahol azért olyan óriási távolságok nincsennek Békásmegyer után ha jól számolom van összesen 6 megálló.

kovi75 2018.10.04. 21:43:55

@bzsoa:
Azért nem működik, mert az utasok egy nagy része, megelégszik azzal, hogy nála van a kezeletlen jegy, és amikor meglát egy kallert akkor rohan csak lyukasztani. Ez a BKV-n is így működik. Öröm nézni, hogy az, aki addig kényelmesen ült úgy tolakszik jegykezelni, mintha az életéért futna. Az fel sem merül benne, hogy esetleg a készülék mellett utazna, ha már ezt mások pénzén teszi.

lenörd hofstadter 2018.10.04. 21:44:44

Amúgy mint anno a devizahitel, a HÉV használat sem kötelező. Lehet nyavalyogni, lehet szidni a "CÉGET", ha nem tetszik a szolgáltatása akkor nem használod, oszt jónapot. A lőtéri kutyát sem érdekli, hogy hogyan és hová jutsz el HÉV nélkül Ez ennyire egyszerű. Ha használod akkor meg igazodsz a szolgáltató által előírt rendhez, mert gondolom ha a pékhez bemegy valaki akkor nem kap ingyen kenyeret, a fodrász is pénzért vág, szóval elég szánalmas ez a folyamatos óbégatás és eszetlen acsargás ha az állami (vagy bármilyen más) szolgáltató megelégeli a fillérekért az anyjukat is megtöcskölő sunyi kis tetveket és megoldja az utazásért járó ellenérték beszedését. Szánalmas, az emberiség legalja az aki azért járatja az ótvar pofáját mert nem tudja továbbra is meglopni azt akinek a szolgáltatását használja.

kisf 2018.10.04. 21:48:38

Egy valamiről nem esett szó: a rengeteg külföldi turista, aki ott bénázik az automatával, áll a sor. ...A Nyugatiban szívtunk az automatával: a sok közül néhány lefagyva áll, van, amelyik papírpénzt nem fogad el, van, amelyik a bankkártyát.... 25 perc volt a jegyváltás, jó, hogy időben ott voltunk, utolsó percben estünk fel a vonatra. 2. Bp-Csömör/Gödöllő: Rákosfalván nincs jegyváltási lehetőség, a HÉV vezető nyilván nem ad jegyet, mint a buszsofőr. Csömörön volt, hogy leállt az az egy automata.

lenörd hofstadter 2018.10.04. 21:52:36

Csak jelzem a nagypofájúaknak, hogy 30 napra előre meg lehet váltani ezt a kiegészítő jegyet, szóval cumi, és aki hülye halljon meg szindróma.
Jelezném azt is a nagypofájúaknak, hogy a sorok nem a "jaj kilukadt reggel a gumim" tip. hirtelen helyzetek miatt állnak, hanem a sunyi kis lusta szemetek miatt.

Na pááá, agyatlankodjatok tovább.

Máttyáskirály 2018.10.04. 21:58:49

@lenörd hofstadter: Irtad az elején hogy kioperáltatod az agyadat..... látom idöközben megtörtént. Összedobjuk a pénzt,hogy a kezeidet is amputáltasd, hogy ne tudd ezt a sok agyatlanságot leirni. Aztán már pályázhatnál is BKK vezérigazgatónak, nyert ügyed lenne

Zabalint 2018.10.05. 07:22:21

@kovi75:
Nem érted, nem is akarod érteni, inkább kollektívan fikázod az utasokat helyette. Nem az a gond, hogy csak automata van, hanem az, hogy kevés van belőle. Előre lehetett tudni hogy kevés lesz, de ennek ellenére vezették be az új rendszert. Persze nyilván egyszerűbb kijelenteni, hogy minden utas csaló... Ez olyan mávos amúgy egy ideig nem lehetett telefonnal elektronikus jegyet mutatni a személyvonaton, mert hátha csak akkor vesz jegyet az utas, ha látja, hogy jön a kaller. Még véletlenül sem vezetnek be olyan rendszert, ami az utasnak is jó meg a mávnak is jó.

Egyébként az egész onnantól ostobaság, hogy a hév vonalak a mávhoz kerültek. Egyrészt már most tapasztalni a színvonal esést, korábban késések nem voltak most egyre gyakrabban (a ráckevei vonalon ez többet számít, mert ritkább a követési idő), másrészt ezzel végleg el lett vágva minden olyan fejlesztés, ami jobban integrálná a hévet a helyi tömegközlekedés rendszerébe.

The Ghost Wolf O1G · https://www.youtube.com/watch?v=JcPm5Rn36Kw 2018.10.05. 07:43:02

@MACISAJT1: Persze, neked van igazad, mint mindig ha az agyatlan változtatsokat kell védened. Mond utazol te a HÉV-en? Mert ha nem akkor ne ugass bele. Tegnap is megjelent egy poszt, hogy 30-40 perces sorban állások alakulnak ki az új jegyrendszer miatt. Akkor mi a faszra okoskodsz?
Ja, hogy ha nem közvetlenül a te problémád akkor az csak felesleges nyígás. Bravó, igazi empatikus hozzállás, olyan jó keresztényi.

kovi75 2018.10.05. 08:09:04

@Zabalint:
Olvastad a 2018.10.04. 21:09:34 hozzászólásomat?

Tudod bizonyítani, hogy szeptemberi átmeneti időben olyan módon nőtt az automatás jegyértékesítés, hogy az alapján több automata lett volna indokolt?

Meg tudod magyarázni, hogy egy hónapos átmeneti idő után miért álltak az emberek tanácstalanul az automata elött?

Miért nem tettek meg eddig is mindent az utasok azért, hogy csak érvényes jeggyel szálljanak fel a járműre, ahogy az máshol alap?

A tények azt mutatják, hogy az utasok valamiért eddig nem vették igénybe az automatákat. Csak azt ne mond, hogy minden ember az utolsó másodpercben ért ki a megállóba. Gondolom, te mint érintett (?), még soha nem logtál, gondolom minden esetben vettél előre jegyet, vagy ha nem és nem jött az ellenőr akkor utólag átutaltad az összeget a CÉG-nek.

Könnyű mindig mást okolni. Mindig más a hibás. Igen lehetne minden megállóban 10 automata. Gondolom tudod, hogy ennek költsége is van, amit valakinek állnia kell. Örülnél egy jegyáremelésnek? Továbbra sem értem miért nem alternatíva a bérlet.

Bárcsak ne kellene azt gondolnom, hogy azért nem vettek előre jegyet, mert nem abban bíztak, hogy nem jön az ellenőr.

I_Isti 2018.10.05. 08:45:04

@kovi75: "A tények azt mutatják, hogy az utasok valamiért eddig nem vették igénybe az automatákat."

Hehe, vettél már jegyet a bkk automatából?
És kallertől?

Az automatánál hányszor kell rábökni a képernyőre, ha szeretnél venni egy snassz jegyet bármelyik Bp-n kívüli állomás és bármelyik bp-en belüli állomás között?

(Egyébként semmi probléma nincs az automatával, csak nagyon macerás. Az alapkövetelmény az lett volna, hogy maximum egy kólaautomata bonyolultsági fokán kellene lennie a használatának: pénz bedob, gomb megnyom, jegy elvesz. Vagy gomb megnyom, kártya érint, jegy elvesz.
A kalleres jegyvásárlás egyébként ilyen: megmondod hol szálltál föl, meddig mész, és odaadja a jegyet, te meg odaadtad a pénzt. )

Tegyük fel, hogy az utasok nem hülyék! Pontosan lehetett tudni, hogy ebből az akcióból botrány lesz, miért szívatták volna előre magukat?

I_Isti 2018.10.05. 08:52:15

@Makóember: Az jó, hogy leírod, hogy mennyi probléma van a budapesti, "közösséginek" nevezett tömegközlekedés szervezésével, de ez engem, mint potenciális utast miért kellene, hogy érdekeljen?

Zabalint 2018.10.05. 09:02:04

@kovi75:
Egyrészt nem vagyok érintett (hévezek, de csak városhatáron belül), egyébként sosem bliccelek, de ha neked ennyire fontos a személyes érintettség, akkor gondolom magadból indulsz ki, mikor kollektívan fikázol mindenkit bliccelésért, aki az agglóból hévezik.

Az meg, hogy a türelmi időszakban nem álltak meg időt szanni arra a nem bérletes utasok, hogy jegyrt vegyenek,nezzel akár járatot lekésve mi a francot bizonyít? A mávnak voltak korábbról, a kallernél váltott jegyes időszakból is statisztikái, megoldhatták volna. Csak nem tették, mert hozzád hasonlóan régi, begyöpösödött, komcsi módon gondolkodnak.

Egyébként ha tegyük fel, igazad lenne, és tényleg sok volt a bliccelőy attól még ugyanúgy szívnak a becsületes utasok, a hozzád hasonló férgek meg még rágalmazzák őket is.

"Könnyű mindig mást okolni. Mindig más a hibás. Igen lehetne minden megállóban 10 automata. Gondolom tudod, hogy ennek költsége is van, amit valakinek állnia kell. Örülnél egy jegyáremelésnek? Továbbra sem értem miért nem alternatíva a bérlet. "

A kalleros jegyvételnek is van költsége, az ellenőrzéshez kevesebb munkaerő kell. Hosszútavon behozza az árát az automata. Persze legegyszerűbb ha egyik sincs, az utast meg lehet vegzálni miatta...

A bérlet meg annak alternatíva, aki megy annyit, hogy olcsóbb legyen. Tehát nem mindenkinek. Teljesen más, mikor a hiányos jegyvásárlási infrastruktúraval próbálják a jegyvásárlókat bérletvásárlásra kényszeríteni.

"Bárcsak ne kellene azt gondolnom, hogy azért nem vettek előre jegyet, mert nem abban bíztak, hogy nem jön az ellenőr."

Én speciel kétszer utaztam Pomázróp, túrazás után befelé az elmúlt években, ebből egyszer tudtam előre jegyet venni, egyszer meg nem, mert jött a vonat és sor volt. De most felvilágosítottál, biztos bliccelni akartam.

Zabalint 2018.10.05. 09:18:35

@I_Isti:
Szerintem teljesen jók az automaták a Budapesten belüli viszonylatokhoz, hiszen ha nem bérletes vagy, vehetsz napijegyet, tömbjegyet, egy rakás lehetőséged van, amely jó része olyan, hogy bizonytalan számú utazásra jó. Nem is bonyolult egyébként, sokkal átlathatóbb, mint mondjuk a Volánbusz automatája.

Viszont a HÉV esetében el kellene dönteni a döntéshozóknak, hogy bevezessék a MÁV jegyrendszerét, vagy maradjon minden a régiben, esetleg legyen sokkal több automata. A mostani hibrid, mindenki mossa a kezét megoldás csak az utasok szopatására jó.

Máttyáskirály 2018.10.05. 09:19:46

@kovi75: Azzal hogy tegnap reggeltől a BKK 3-4 ideiglenes értékesítési pontot létesített ( furgonra szerelt mobil automaták és humán automata) megszűnt az irreális várakozási idő * problémája. Tehát egyértelmű hol a szűk keresztmetszet.

Amennyiben szolgáltató továbbra is ragaszkodik hibrid jegyrendszeréhez ( városon kívül naphoz kötött jegyek) több automata kell. Igen, a tapasztalatok szerint 1.-nél több, ... ha másért nem azért mert ha az elromlik, az utasnak kell cigánykodnia mert a kaller persze nem hiszi el .... tapasztalat.

Ha feladná a naphoz kötött jegy megközelítést, a probléma azonnal megoldódna további automaták telepítése nélkül is. ( Minimális software módosítás )

A bliccelés problémája mindezektől teljesen független,.Amíg a jegy ellenőrzése vagy árusítása a vonaton történik kaller által és nem az állomásra belépés feltétele, a "reménykedős" bliccelés %-a nem változik szignifikánsan a kallerek számának növelése nélkül.
- Szept 1 előt: ha jön a kaller veszek jegyet, ha nem akkor "bliccelek"
- Szept 1 után : vettem napra szóló jegyet. Ha jön az ellenőr lyukasztja, ha nem hazafele is azzal jöhetek.
- Szept 1 után: nem napra szólna a jegy: Ha jön az ellenőr lyukasztja, ha nem hazafele is azzal jöhetek

* irreális várakozási idő: 20-30 perc közötti várakozás egy 10 perc utazási idejű útszakasztra vonatkozó a jegyre .

Ha továbbra sem érted miért nem alternativa mindenkinek a bérlet, akkor hidd el, ideje ezt a problémát elengedni,

Reméljük a szolgáltató az ideiglenes telepítéssel végre felmérni a valós igényt - ezt a türelmi idő alatt meg sem próbáltak - és az erről született blogokból megoldást is választhat.

Zabalint 2018.10.05. 09:22:01

@I_Isti:
"Tegyük fel, hogy az utasok nem hülyék!"

Ne zavard meg a régi kommunistabeidegződéseiben. Az alapfeltevés a mávnál, hogy az utas hülye.

Zabalint 2018.10.05. 09:23:54

@Máttyáskirály:
Gondolom a BKK és a MÁV, meg még valami sóhivatal megegyezése kell ahhoz, hogy a jegyrendszer valtozzon. Ki van ez találva...

Zabalint 2018.10.05. 09:27:24

@Máttyáskirály:
Egyébként volt anno egy paródia valamelyik hírportálon, hogy mi lenne, ha a Volánbusz csinálná a metrópótlást. Na az élet még jobbakat produkál, mikor a MÁV veszi át egy nagy járatsűrűségű, nagyvárosi-elővarosi közlekedést, és megpróbál olyan megoldásokat bevezetni, amelyek a távolsági közlekedésben jellemzőek.

Máttyáskirály 2018.10.05. 09:30:34

@Zabalint: ahogy Makoember korábban megírta sikerült olyan működési strukturát létrehozni ami önmaga működésének gátja, s ezt el kell fogadjuk.

....de van fény az alagút végén, nemsokára jön HungaroCukkerberg és megveszi az egészet ,s ha egy kézben lesz, nem kell már egyeztetni, megy minden mint a karikacsapás.

Jankove 2018.10.05. 09:36:54

@kovi75: "Fel sem merült benne az, hogy esetleg utána nézet volna, hogy nincs ingyen a fogaskerekűzés és megvette volna előre a jegyet hétköznap"

Számtalan előre nem látható extra eset lehetséges, például lerohad az autóm munkába menet, és kénytelen vagyok a tömegközlekedést igénybe venni. Ha az a dolgom, hogy utasokat szállítsak A-ból B-be évi 7x24-ben és az utazást jegyhez/bérlethez kötöm, akkor évi 7x24-ben kell biztosítani a jegyvásárlási lehetőséget A és B helyszínen. Magyarországon már egyébként sincsenek hétköznapok, meg hétvégék, csak a kib*szott állami szférában, ami megrekedt valahol a 80-as években a dicső 8 óra munka 8 óra pihenésnél. Az emberek éjjel nappal mozognak, ügyet intéznek, munkába járnak, utaznak, mert ilyen lett a világ, ezt kéne már felismernie az államnak, és alkalmazkodnia hozzá.

kovi75 2018.10.05. 09:53:22

@Zabalint:
A kollektívség nem az agglomerációból érkezőkre vonatkozik, hanem azokra, akik eddig jegy nélkül szálltak fel egy járműre. Senki olyan ne vegyen magára olyat, ami nem rá vonatkozik.

Mint írtam, azért lehetett jegyet venni az ellenőrnél, mert ez a megoldás korábban olcsóbb volt, mint minden megállóba egy, vagy kettő jegyértékesítést kihelyezni. De attól még, hogy nincs humán jegyértékesítés, az nem jogosít fel senkit arra, hogy lógjon. Ez nem Luxus volt, hanem egy kényszer, amit jól ki lehetett használni a jegyvásárlás elmulasztására.
Kit nevezünk becsületes utasnak? Azt, aki előre megválja a jegyét, vagy bérletet vesz. Szerintem ők semmiképpen nem szívnak.

„Az meg, hogy a türelmi időszakban nem álltak meg időt szanni…”
Senkit sem jogosít fel jegyvásárlás elmulasztására, az hogy siet. Engem sem. Én volt, amikor már felszálltam a Csepeli HÉV-re amikor rájöttem, hogy nem cseréltem le a havi bérlet. Hazamentem. Bizonyára én vagyok az ostoba, hogy becsületes vagyok.

„A kalleros jegyvételnek is van költsége”
Igen ezért kell megszűntetni, hogy az ellenőr végre ellenőrizni tudjon, nem csak az utasok felét, hanem mindenkit.
Egyébként miért ellenőr az ellenőr neve, ha nem a jegyeket ellenőrzi, hanem jegyeket értékesít?
hu.wikipedia.org/wiki/Kalauz_(jegyvizsg%C3%A1l%C3%B3)
Tudsz olyanról, akit már megbűntettek? Ha igen az elég lúzer lehetett.

„A bérlet meg annak alternatíva…”
Az emberek többsége munkajárásra használja, vagyis kell mennie annyit, hogy megérje a bérlet. Ha nem vesznek, akkor a sorban állók számát növelik, és egymással csesznek ki. Nem azokat tartom hibásnak, akik hetente egyszer mennek és nem éri meg a bérlet, de ők is megtehették volna eddig, hogy használják az automatát. Nyilvánvaló és nagyon remélem, hogy így is van, hogyha lett volna olyan időszak eddig az automatáknál, amely 100%-os terheltséget mutat, akkor a CÉG telepít még. Nem tudhatom, de nagyon remélem. Budapesten nagyon sok megállóban van EGY automata. Az esetek 90%-ban nem látni ott senkit, pedig a BKV-nak is van akkora forgalma, mint a HÉV-nak. Egyedül a hónap elején szokott 4-5 ember sorban állni, de ez ritka. Akik lekésik a Csepeli HÉV-et mert pont bérletet vesznek azok is hőböröghetnének.
Ezért javaslom, hogy minden négyzetméterre telepítsünk automatát.

„De most felvilágosítottál, biztos bliccelni akartam.”
Nem, te nem bliccelni akartál, hanem blicceltél.

„hozzád hasonló férgek”
Utólag is köszönöm, hogy leférgeztél, bizonyára rászolgáltam azzal, hogy azt gondolom mindenkinek jogkövetőnek kellene lennie. Ezért tart itt ez az ország, és ezért fog itt tartani 100 év múlva is.

kovi75 2018.10.05. 10:04:05

@Máttyáskirály:
Tehát az nem lehet szűk keresztmetszet, hogy az utasok nem ismerték az automatát, ezért egy perc helyett mondjuk öt perc volt a jegyvásárlás?

A naphoz kötés azért van, mert különben nem érvényesítenék. Lásd BKV.

A szolgáltatás igénybevételéért szükséges fizetés az kötelezettség. Nem lehet reménykedéssel kikerülni.

Ha továbbra sem érted, hogy egyedül a CÉG-et hibáztatni botorság, akkor hidd el, ideje ezt a problémát elengedned.

De te legalább próbáltál javaslatokat tenni, még ha szerintem nem is célravezetők. Az én javaslatom:
Lehessen továbbra is jegyet venni a járművön dupla áron. Ha valakinek így is megéri, miért ne.

I_Isti 2018.10.05. 10:10:23

@kovi75: "Tehát az nem lehet szűk keresztmetszet, hogy az utasok nem ismerték az automatát, ezért egy perc helyett mondjuk öt perc volt a jegyvásárlás?"

Ha egy perc lenne is sok lenne, mert ha csak 20-an akarnak egy hévre jegyet venni, már az is 20 perc.

kovi75 2018.10.05. 10:12:03

@Jankove:
Ezért lesz mindenhol automata. Remélhetőleg hamarosan, megfelelő számban.
Ebből kifolyólag feleslegessé válik a járművi jegyérértékesítés. Ez történik most.

Az automaták számát, az automaták használata alapján lehet meghatározni. Nem hiszem, hogy egyedül a CÉG-et lehet hibáztatni, hogy kihasználatlanok voltak eddig.

Ha minden megállóban felesleges automaták lennének, akkor meg az lenne a baj, hogy a CÉG felelőtlenül szórja a pénzel. Ahelyett, hogy komfortosabbá tenné a járműveket, idióta automatákat telepít, amiket nem használ senki.

I_Isti 2018.10.05. 10:19:12

@Zabalint: Az automaták télleg egész jók, főleg ahhoz képest, hogy milyen béna maga a rendszer, és milyen sokféle jegyet (bérletet) tudnak kiadni.

Node, miért nincsen olyan lebutított verzió, amiből egy hév vonalra ki tudnának vágni egy csomót, és ami kettő, maximum három darab (szoftveres) gomb megnyomásával (mettől-meddig, illetve normál-diák-nyugdíjas) adna jegyet három másodperc alatt?

Vagy akár, mivel van bennük egy QR kód olvasó egyébként, miért ne lehetne megoldani, hogy egy darab telefonon megjelenített QR kód tartalmazza azt az információt, hogy mettől-meddig szeretnél menni, odadugod, lepittyented a kártyát és kiadja a jegyet?

kovi75 2018.10.05. 10:19:42

@I_Isti:
Mint írtam sosem használtam még automatát, mert bérletem van. De szerintem is igaz, hogyha egy perc alatt bankautomatából 100ezreket vehetek ki, akkor egy jegyvásárlásnak nem volna szabadna fél percnek lennie sem.

Csak, ha valaki úgy áll oda az automatához, hogy még soha életében nem látott olyat, akkor az ami neked fél perc, neki tíz.

(Erre volt bevezetve a türelmi idő. Akkor kellett volna először automatával találkoznia. Mostanra már mindenkinek rutinosnak kellett volna lennie. Valamiért ez nem működött. Ha egy év lett volna a türelmi időszak, akkor sem működött volna. Ez van.)

Zabalint 2018.10.05. 11:07:34

@kovi75:
"A kollektívség nem az agglomerációból érkezőkre vonatkozik, hanem azokra, akik eddig jegy nélkül szálltak fel egy járműre. Senki olyan ne vegyen magára olyat, ami nem rá vonatkozik."

A sorokra panaszkodtak az automataknal az emberek. Te meg kijelentetted, hogy valójaban azért sírnak, mert bliccelnek.

"Kit nevezünk becsületes utasnak? Azt, aki előre megválja a jegyét, vagy bérletet vesz. Szerintem ők semmiképpen nem szívnak. "

Mit értesz az alatt, hogy előre? Napokkal előre? Mert szerintem az is becsületes utas, aki most szív a sorban állas miatt. Meg az is becsületes utas, aki korábban a kalauznál vette. Milyen alapon nevezed bliccelőnek ezeket az utasokat? Teljesen szabályosan jártak el, hogy amíg lehetett, a kalauznál vették.

"Senkit sem jogosít fel jegyvásárlás elmulasztására, az hogy siet. Engem sem. Én volt, amikor már felszálltam a Csepeli HÉV-re amikor rájöttem, hogy nem cseréltem le a havi bérlet. Hazamentem. Bizonyára én vagyok az ostoba, hogy becsületes vagyok."

Oké, tehát teljesen rendben van, ha fél órat kell várni egy 10-20 perces utazás miatt a jegyre.

"Az emberek többsége munkajárásra használja, vagyis kell mennie annyit, hogy megérje a bérlet. Ha nem vesznek, akkor a sorban állók számát növelik, és egymással csesznek ki. Nem azokat tartom hibásnak, akik hetente egyszer mennek és nem éri meg a bérlet, de ők is megtehették volna eddig, hogy használják az automatát."

Már sokan leírták, most megismétlem: nem csak ez a két véglet van, van aki hol autóval, hol hévvel jár munkába. Azt is leírtak masok, hogy 20 alkalom ára a bérlet, tehát sok olyan hónap lehet, amikor olcsóbb jeggyel annak, aki csak munkába jár vele. Ez esetben a jegyértékesítési infrastruktúra szandékos gyengítésével kényszerüljenek rá a drágább megoldásra?

De tegyük fel, ezek az emberek csalni akarnak. Akkor mióta automataból kell venni és ellenőrzés van a vonaton, miért nem állnak át bérletre? Te azt állítod, hogy csalás miatt vettek a kallernál, mert sok esetben nem jutott el hozzajuk. Ez már nem játszik, és most mégis tömeg áll az automatáknál.

"Budapesten nagyon sok megállóban van EGY automata. Az esetek 90%-ban nem látni ott senkit, pedig a BKV-nak is van akkora forgalma, mint a HÉV-nak. Egyedül a hónap elején szokott 4-5 ember sorban állni, de ez ritka."

Mert a szezont hasonlítod a fazonnal, Budapest területe teljesen más. Egyrészt az átszállasok és a magasabb menetjegy ár miatt alig van rendszeres használó, akinek ne a bérlet lenne jóval olcsóbb. Másrészt a jegyek, tömbök sem adott napra szólnak.

"Nem, te nem bliccelni akartál, hanem blicceltél."

Anyadat ragalmazd, féreg. Vettem jegyet, teljesen szabályosan, a kalauznál. Látod erről beszélek, alaptalanul emberek tömegeit vadolod.

"Utólag is köszönöm, hogy leférgeztél, bizonyára rászolgáltam azzal, hogy azt gondolom mindenkinek jogkövetőnek kellene lennie. Ezért tart itt ez az ország, és ezért fog itt tartani 100 év múlva is."

Igazából a féreg enyhe kifejezés volt, és nem, te nem azt hangsúlyozod, hogy mindenkinek jogkövető embernek kell lennie, te inkább azt hangsúlyozod, hogy a jogkövető embereket szívassák azon az elven, hogy úgyis csalók.

Zabalint 2018.10.05. 11:08:52

@kovi75:
Ja, és az ország pont a teféléd miatt fog ugyanitt tartani 100 év múlva is, mert ilyen őskomcsi mentalitással sosem fog megjelenni a szolgáltató szemlélet A te vilagodban mindig az utas/ügyfél/vásárló/beteg a hülye.

Zabalint 2018.10.05. 11:11:06

@kovi75:
Lesz elég automata? Tehát előbb vezessük be, majd mikor fél órakat szopnak miatta az utasok, talan valamikor majd a feltételek is meg lesznek teremtve. Gratulálok!

Zabalint 2018.10.05. 11:11:59

@kovi75:
Fél perc is nagyon sok egy forgalmas hév megállónál, ha az utasok harmada jegyet vesz.

Makóember 2018.10.05. 11:34:56

@I_Isti: Van QR kód, A bérlet jobb felső sarkán. Csak hát ugye lenne hozzá ellenőrző készülék is, viszont senki nem használja.

Zabalint 2018.10.05. 11:37:05

@I_Isti:
Igazából nem is lebutított kellene, hanem a főoldalt kellene jobban optimalizálni a gyakori esetekre az adott megállókon.

Zabalint 2018.10.05. 11:38:17

@Makóember:
Amíg a mostani minőségben adja a BKK a bérleteket, addig az a QR kód ami elsőre lekopik a bérletről, és mivel amúgy is kis méretű szerintem kb. 2 nap után olvashatatlan.

Makóember 2018.10.05. 11:54:06

@Zabalint: azért ez talán nem okoz gondot, berakod bérlet tartóba oszt jó napot. 55 Ft-ért lehet venni még a BKV pénztárjában is . Egy idő után a dátum is lekopik…

Makóember 2018.10.05. 11:55:46

@Zabalint: Pontosan. Annak sincs hátránya, ha valamennyire sztenderdizálva vannak az automaták, de lehetne mondjuk egy legkeresettebb oldal is.

Makóember 2018.10.05. 12:01:10

Amúgy megmondom mi kéne: lehessen regisztrálni a BKK ra, Megadsz egy alap beállítást benne neved életkorod kedvezmény jogosultságok azoknak azonosító kódjai stb. Tudtommal már a mávnál is van ilyen. Mindjárt nem kellene annyit baszakodni az automatánál. :)

Máttyáskirály 2018.10.05. 12:39:11

@kovi75: igen jól érted, bár hozzájárul, de nem a jegyvásárlás folyamatának nem ismerete a fő ok. Gondolom sosem vettél kiegészítő jegyet, s tapasztaltad hogy 12-13 (!) gombnyomás kell a vásárláshoz + a tényleges fizetési művelet. Ha visszafele is meg akarod vásárolni jegyedet nyugodtan vegyed ennek a másfélszeresét.

Igazad van, meggyőztél. Elengedem..... legközelebb jövő hét második felében utazom, addig csak sikerül megoldani ezt a Marsra szállással vetekedő kihívást, hiszen annyi Nobel díjast adtunk már a világnak....

kovi75 2018.10.05. 12:47:16

@Zabalint:
Nyugi, úgy látom elgurult nálad egy-két fogaskerék….

„Te meg kijelentetted, hogy valójaban azért sírnak, mert bliccelnek.”
Nem. Az eddig bliccelők miatt állnak sorban és ezért sírnak. Nagy különbség.

„Mit értesz az alatt, hogy előre? Napokkal előre?”
Mindenképpen az utazás megkezdése előtt. Mint ahogy az más járatoknál is van.

„Oké, tehát teljesen rendben van, ha fél órat kell várni egy 10-20 perces utazás miatt a jegyre.”
Nem, nincs rendben, nem is értem, hogy jön ide a kérdés. A kérdés az, hogy ki ennek az oka.

„Már sokan leírták, most megismétlem: nem csak ez a két véglet van, van aki hol autóval, hol hévvel jár munkába.”
Ha csak azok vetek volna bérlett, akik rendszeresen jártak eddig a HÉV-vel (valószínűleg a többség), akkor a sorban állás nem 30 perc, hanem mondjuk csak 15, ami szintén sok. Ha az átmeneti (szeptemberi) hónapban a ritkán utazóknak csak a fele vett volna az automatából jegyet, akkor októberben a jegyvásárlás már zökkenőmentesebben menne. Tovább feleződne a sorban állás ideje. Mondjuk 5 percre. Erre lehet az mondani, hogy még mindig sok. De most tényleg nem tudom, mit akarsz, telepítsenek minden utasnak külön névre szóló automatát?

„Mert a szezont hasonlítod a fazonnal, Budapest”
Igen ezért írtam, hogy a BKV árakhoz képest piti összegbe kerül ez az utazás. Megoldás lehet a jegyáremelés, amit szerintem a CÉG nem hozhat meg, mert hatósági ár van. De ha emelkedne, akkor máris jobban megérné a bérletvásárlást. Egyébként, ha megfigyeled minden szolgáltatásnál az egyszeri használat fajlagos költsége, sokkal több, mint a rendszeres használat esetén. Lásd pl. percdíjas telefon, az előfizetéses telefonnal szemben. Nem is értem, hogy miért olcsóbb 20 utazás jegyára, mint a havi bérlet.

„Anyadat ragalmazd, féreg. Vettem jegyet, teljesen szabályosan, a kalauznál.”
Idézlek: „Én speciel kétszer utaztam Pomázróp, túrazás után befelé az elmúlt években, ebből egyszer tudtam előre jegyet venni, egyszer meg nem, mert jött a vonat és sor volt. De most felvilágosítottál, biztos bliccelni akartam.”
Ebből nem derül ki, hogy vettél-e jegyet. Viszont az kiderült, hogy az állmáson meglett volna az lehetőséged, hogy vegyél. Mondj még egy olyan közlekedési eszközt, ahol nem kell előre megvenni a jegyet.

„te nem azt hangsúlyozod, hogy mindenkinek jogkövető embernek kell lennie”
Tanuld meg értelmezni a leírtakat. Én nem azt írtam, hogy szívassa meg a CÉG az embereket, hanem azt, hogy az emberek egymást szívatják meg.

„ mert ilyen őskomcsi mentalitással sosem”
Szerintem az, hogy a szolgáltató pont annyi automatát helyezett ki, mint amennyire eddig szükség volt, az inkább kapitalista szemlélet.

„Lesz elég automata? Tehát előbb vezessük be, majd mikor fél órakat szopnak…”
Pont annyi automatának kell lennie amennyire igény van. Az eddigi automatahasználat azt mutatta, hogy egy is elég. Ha szeptember elején kiderül, hogy nem elég, lett volna egy hónap bepótolni. Mit várnál el, azt hogy egy nap alatt pótolják? Normális vagy, ezt még nyugaton sem várnám el egy cégtől. Ha jól tudom megpróbálták megoldani mindenféle más eszközzel. Ezek szerint mégis az fáj, hogy kell jegyet venni?

„Fél perc is nagyon sok egy forgalmas hév megállónál, ha az utasok harmada jegyet vesz”
Fél perc reális, ha nem minden embernek kell jegyet venni. Ilyen elven minden sorban állásnál fel lehetne háborodni. Szerintem fél perc alatt egy BKV jegyet sem tudnék venni BKV autómatából.

Konstruktív megoldásokat kellene írnod, mert azt még nem tetted meg. Folyton csak azzal jössz, hogy mindent állítsunk vissza.
Mit szólsz a dupla jegyárhoz az ellenőrnél?
Ettől valószínűleg többen vennének automatás olcsóbb jegyet, akik nem annyira sietnek és számít a lóvé. Az ellenőr meg tudná végezni az eredeti feladatát, azt hogy kiszűrje a bliccelőket. Bár továbbra is kérdés kit lehet így bliccelésen kapni. Ha senkit, akkor mi szükség van ellenőrre?

Zabalint 2018.10.05. 13:20:22

@kovi75:
Hosszút akartam írni, de elveszett, mert telefonnal írok él elcsesztem.

Röviden:
Te az utasokat hibáztatod, mert a szolgáltató nem biztosítja a megfelelő jegyvásárlasi kapacitást. Ennek közenincs a bliccelő utasokhoz, mert csúcsidő melletti utasszámnál barki hasracsapásszerűen megmondja, hogy 1 vagy 2 automata kevés. Azon már vitázhatnánk, hogy pl. 10 az már sok lenne, ehhez nyilvan kellene valamilyen felmérés a korábbi jegyeladási statisztikákból. De te csak a végletekkel tudsz érvelni abban is, hogy kinek kell bérlet, kinek nem. A jelenlegi rendszerben tény, hogy sok rendszeres utasnak is olcsóbb abérlet, a szegényes jegyvásárlasi infrastruktúraval a drágább megoldást választatni meg nincs rendben.

Tipikusan rosszindulató engem is megragalmaznod, ha nem írtam, hogy a kalauznál vettem-e jegyet. Az is irreleváns, hogy más közlekedésnél van-e kalauzos jesvásárlás az utazás megkezdése után, a történelem során jópár ilyen volt és van is avilágban, abból a szempontból, hogy blicceltem-e. Mivel az volt akkor a szabály, hogy vehettem a kalauztól, ezért vettem nála, tehát nem blicceltem. Ugyanez igaz az általad alaptalanul vádolt jeggyel utazó utasokra.

Kreatív ötletekkel jöhetek is, jöttem is, csak te mindet ignoráltad, de az, hogy létezik erre kreatív vagy kevésbé kreatív megoldás, pont azt igazolja, hogy bizony itt nem az utasok hibája a kialakult helyzet. Sehol nem írtam, hogy legyen minden a régi, csak felvázoltam a lehetséges alternatívákat, amelyek mind jobbak ennél a semmilyen megoldásnál.

Zabalint 2018.10.05. 13:24:59

@kovi75:
"Szerintem az, hogy a szolgáltató pont annyi automatát helyezett ki, mint amennyire eddig szükség volt, az inkább kapitalista szemlélet. "

Az, hogy bevezet egy valtozást, amely után sokkal nagyob kapacitás kellene a jegyarusításnál, de ezt nem biztosítja, az egy rossz döntés. Ilyen kapitalista cégnél is előfordulhat, de csak hibából, mert egy profitorientált vállalat csinál üzleti tervet is egy ilyen változtatásnál, és nem akarja szívatni az utasait, valamint a jegybevételeit sem akarja csökkenteni. A kommunista szemlélettel viszont nem a szolgáltatás a lényeg, hanem szimplán előírunk egy átgondolatlan változtatást aztán az utas oldja meg.

Zabalint 2018.10.05. 13:38:25

@kovi75:
De még egyszer mondom, ha tegyük fel, igazad van, és azért vesz jegyet egy csomó ember bérlet helyett, mert bliccelni akar (nyilván magadból indulsz ki , hiszen már bemutatkoztál gerincileg), akkor sem stimmel az, amit felépítsze, két ponton sem, mert:
1. Ha becsületesek lettek volna, akkor a türelmi időszak 1. napján van pontosan ugyanaz a káosz, mint ami az azt követő időszak 1. napján volt.
2. Ha korábban csak a potyázás lehetősége miatt csinálták, mert egyes napokon nem jutott el hozzájuk a kaller, akkor ha mostanról ezt nem lehet csinálni, ezek az emberek bérletessé válnának. Az, hogy ez mégsincs így, azt igazolja, hogy becsületesen is jobban megéri nekik a jegy csak anyagi szempontból nézve.

Vagyis ennek az egésznek semmi köze nincs a bliccelők számához. A probléma így is, úgy is előállt volna, ha olyan változtatást vezetnek be, ami növeli az államáson a jegyvásárlasi forgalmat, de nem növelik hozzá a kapacitást. Az, hogy te rosszindulatúan a hülye, csaló utast vádolod a töketlen szolgáltató helyett, a legsötétebb Rákosi korszakot idézi.

Zabalint 2018.10.05. 13:44:50

@kovi75:
Még valami:
Nyitott kapukat döngetnél, ha az történt volna, hogy a kalauzok jegyeladásai alapján bővítették volna az automaták számát, majd kiderül, hogy ennyi automata is kevés, mert sokan a kalauztol sem vettek jegyet a legtöbb utazásukkor, hanem blicceltek. Akkor teljesen igazad lenne. Itt viszont semmilyen bővítés nem történt.

kovi75 2018.10.05. 14:32:34

@Zabalint:
Látom, tovább folytatod a sértegetést, ez téged minősít, nem engem.

„1. Ha becsületesek lettek volna, akkor a türelmi időszak 1. napján van pontosan ugyanaz a káosz, mint ami az azt követő időszak 1. napján volt.”
Ha szeptember elsején ez a helyzet alakul ki, akkor az, aki 5 perc sorban állás alatt nem jutott el a gépig az felszállhatott volna a járműre és megvehette volna ott a jegyet teljesen szabályosan. A CÉG láthatta volna, hogy probléma van, megkezdhette volna a kisegítő automaták telepítését, vagy ha ez nem ment volna kitolhatta volna a határidő, vagy már az első napon kisegítőket alkalmazhatott volna, stb. Nem ez történt.

„2. Ha korábban csak a potyázás lehetősége miatt csinálták..”
Azt hiszem bőven kifejtettem korábban, hogy ott valami probléma van, ha az rendszeres egyszeri utazásokból nem jön ki egy bérlet ára. Azt is említettem, hogy valószínűleg a hatósági ár az oka, meg a hülye kormányunk, aki rezsicsökkentés címén minden árat befagyasztott. Nekem egy havi BKV bérlet ára kb 5 munkanap után térül meg. Ilyen arányok kellenének oda is, és nem hiszem, hogy a 250Ft-os jegyárat kellene negyedére levinni.

Az, hogy te rosszindulatúan a töketlen szolgáltatót vádolod, hogy csakis ő tehet róla, az elég csökkentett (egybites) gondolkodásra vezet vissza.

DE MEGVILÁGOSODTAM.
Igazatok van, minden CÉG-nél van egy olyan osztály, akinek az a feladata, hogy olyasmiket találjon ki, hogy hogyan lehet minél jobban kib@szni az ügyfelekkel. Hogyan lehet megszívatni őket, nehogy véletlenül igénybe vegyék a szolgáltatásokat. Az sem probléma, ha a sajtó ezt negatívan állítja be, hiszen a rossz reklám is reklám. Ha meg elpártolnak az emberek, akkor legalább kevesebb dolguk van.
(Véletlenül sem merülhet fel az az eset, hogy a szolgáltató megpróbálja csökkenteni a kiadásait, optimalizálni a működést, és ezért módosítja a szolgáltatásának igénybevételéhez a feltételeket. Véletlenül sem merülhet fel az az eset, hogy egy szolgáltató a türelmi időszaktól várta, hogy kijöjjenek a problémák. Nem jöttek a szolgáltató hibájából, hiszen továbbra is biztosította azt az ellátást, ami ezt meggátolta.)

Igatatok van, az egyszerű állampolgártól nem lehet elvárni, hogy gondolkodjon. Nem lehet elvárni, hogy felfogja, lehet, hogy egy ezressel (?) többe kerül az utazása havonta, de legalább nem kell sorban állnia, nyugodt körülmények között utazhat azzal a tudattal, hogy kiegyenlítette az utazás költségét. Tényleg nem lehet elvárni, mert Magyarországon ahhoz vannak az emberek szokva, hogy minden ingyen van, ami meg nincs, azt meg el lehet lopni.

Igazad van, a Magyar ember nem lop. Soha nem lopott, és soha nem is fog lopni. Aki emiatt börtönben van, az csak a mindenkori politika áldozata.
(Nem inkább ez a komcsi hozzáállás, amikor nem ismerjük el, hogy köztünk is vannak bűnösök! Nem az a komcsi hozzáállás, hogy mindig más a hibás?)

Remélem ez utóbbiakat szeretted volna olvasni és most már kienged a gőzt.

(Én soha nem állítottam, hogy a CÉG egyáltalán nem ludas. Én azt mondtam, hogy szerintem mindent megtett, amit meg lehetett volna tenni. Még semmi olyat nem írtál az extra automaták telepítésén kívül, amivel ez elkerülhető lett volna a fennálló helyzet. A számadatok azt mutatták elég az automata. Ha egy megállóban az automata kihasználtsága nulla, akkor pénzkidobás oda még tenni.

Én soha nem állítottam, hogy minden egyes utas bliccel. Abban viszont biztos vagyok, hogy minden utazásnál megvolt bennük a gondolat, hogy nem jön az ellenőr és így nem kell fizetni. És abban is biztos vagyok, hogy ilyen esetben egyszer sem merült fel senkiben, hogy utólag kifizesse, amit ki kellett volna.)

kovi75 2018.10.05. 14:35:55

@Zabalint:
„kalauzok jegyeladásai alapján bővítették volna az automaták számát”
Ezzel csak az a probléma, hogy az ellenőrnél vett jegyeket nem lehet állomáshoz kötni. Lehet, hogy ugyanazon állomásnál száll fel az összes jegyvásárló, és akkor csak oda kell rakni.
De gondolom most jön az, hogy az ellenőrnek ki kellett volna kérdeznie az embereket, és statisztikát vezetni.

Zabalint 2018.10.05. 15:43:02

@kovi75:
"Ha szeptember elsején ez a helyzet alakul ki, akkor az, aki 5 perc sorban állás alatt nem jutott el a gépig az felszállhatott volna a járműre és megvehette volna ott a jegyet teljesen szabályosan. A CÉG láthatta volna, hogy probléma van, megkezdhette volna a kisegítő automaták telepítését, vagy ha ez nem ment volna kitolhatta volna a határidő, vagy már az első napon kisegítőket alkalmazhatott volna, stb. Nem ez történt."

Honnan tudod, hogy pont nem ez történt? 5 perc várakozás után felszálltak, ezért nem alakult ki sor.

Vagy ezt úgy képzeled, hogy a tesztidőszakban egy alkalmazott figyeli a sort, és 5 perc után megadja az emgedélyt, hogy jó, felszállhatnak, esetleg pecsétel, hogy Kiss Pista jogosan száll fel jegy nélkül?

"Azt hiszem bőven kifejtettem korábban, hogy ott valami probléma van, ha az rendszeres egyszeri utazásokból nem jön ki egy bérlet ára. Azt is említettem, hogy valószínűleg a hatósági ár az oka, meg a hülye kormányunk, aki rezsicsökkentés címén minden árat befagyasztott. Nekem egy havi BKV bérlet ára kb 5 munkanap után térül meg. Ilyen arányok kellenének oda is, és nem hiszem, hogy a 250Ft-os jegyárat kellene negyedére levinni."

Ezt hangsúlyozom már vagy 5 komment óta. Ez tala az utasok hibaja lenne? Mert szerintem nem!

"Az, hogy te rosszindulatúan a töketlen szolgáltatót vádolod, hogy csakis ő tehet róla, az elég csökkentett (egybites) gondolkodásra vezet vissza."

Ha olvasnál is, nem csak írnál, én a szolgáltatót és az allamot, mint szabályozót szidom, mindkettő ludas. A szolgáltatató azért, mert nem megteremtett háttér nélkül bevezetett valamit amitől az utasok szívnak, a szabályozót meg azért, mert nem tette lehetővé az ésszerű változtatásokat. Az ősprobléma az ügyben egyébként az, hogy a MÁV-hoz került a HÉV, de szerintem ezt is sokszor leírtam már.

Az egybites gondolkodás inkáb az, ahogy az utasokat próbálod felelőssé tenni.

"(Nem inkább ez a komcsi hozzáállás, amikor nem ismerjük el, hogy köztünk is vannak bűnösök! Nem az a komcsi hozzáállás, hogy mindig más a hibás?)"

De én nem állítottam, hogy ne lennének bliccelők. Inkább te vagy az, aki az egyértelműen hibas szolgáltatót a bliccelő utasokkal próbálod felmenteni. Igen, határozottan komcsi a hozzáállasod.

Zabalint 2018.10.05. 15:52:40

@kovi75:
"(Én soha nem állítottam, hogy a CÉG egyáltalán nem ludas. Én azt mondtam, hogy szerintem mindent megtett, amit meg lehetett volna tenni. Még semmi olyat nem írtál az extra automaták telepítésén kívül, amivel ez elkerülhető lett volna a fennálló helyzet. A számadatok azt mutatták elég az automata. Ha egy megállóban az automata kihasználtsága nulla, akkor pénzkidobás oda még tenni."

Hányadszor írjam le, hogy ha valtoztatnak valamit, akkor becsülni kell, az hogy azelőtt elég volt az automata, ezért nem telepítettek újat, nem azt jelenti, hogy mindent megtett, hanem azt, hogy semmit sem tett meg.

Nem, nem állítottad, hogy cég semmiben sem ludas, ahogy én sem azt, hogy ne lennének bliccelő utasok, és ne okoznanak problémákat. Te azt állítottad, hogy a cég ebben nem ludas. Pedig de, teljesen átgondolatlanul, a feltételek megléte nélkül vezettek be valamit.

Írtam mondjuk az automatákon kívül mást is, de az automaták számat konkrétan arra írtam, ha ez az irány van. Arról is írhatnék, hogy hogyan lehetne megbecsülni előre, hogy varhatóan egy ilyen valtozás mennyire növeli meg az automatak forgalmát. Csak teljesen felesleges addig ilyenről írnom, amíg te egybites módon csak a másik véglettel, a felültervezéssel érvelsz, és bármilyen észérvet csípőböl lepattintasz.

"Én soha nem állítottam, hogy minden egyes utas bliccel. Abban viszont biztos vagyok, hogy minden utazásnál megvolt bennük a gondolat, hogy nem jön az ellenőr és így nem kell fizetni. És abban is biztos vagyok, hogy ilyen esetben egyszer sem merült fel senkiben, hogy utólag kifizesse, amit ki kellett volna.)"

Ez így van, csak ennek az égvilagon semmi köze ahhoz, hogy káoszt okozott a változtatás. Annak a megvalósítashoz volt köze. Egyébként ha felfognád, amit írok, akkor azt is felfognád, hogy szerintem sem jó megoldás ha a kalauznal lehet kapni jegyet. De nem is ezen vitatkozunk hanem a te agymenéseden, ami szerint a sok bliccelő utasnak köszönhetjük a káoszt.

Zabalint 2018.10.05. 15:56:13

@kovi75:
Vagy utasszámot számolni/becsülni a felszállásoknál.

Egy biztos, ha addig optimális volt a mostani automata szám, és mostantól nem lehet kallernál jegyet kapno, akkor biztosan lehetett tudni, hogy kell még automata. Csak az volt a kérdés, hogy mennyi, és erre biztosan kellett volna csinálni becslést. Akár úgy, hogy lefelé becsülik, hogy biztosan ne legyen több automata az igényeknél, és akkor ha kisebb fennakadások vannak akkor még telepítenek automatákat. Mivel egyetlen új automatát sem adtak át, ez bizonyítja, hogy semmi sem történt. De szerinted ez azonos azzal, hogy mindent megtettek.

Zabalint 2018.10.05. 15:59:07

@kovi75:
"Látom, tovább folytatod a sértegetést, ez téged minősít, nem engem."

Ha korrekt módon vitaznál, rágalmazások, szalmabábok, csúsztatások nélkül, akkor én is kultúrált módon reagálnék. Persze lehet, hogy az a fajta ember vagy, aki szerint a zsigeri rosszindulat teljes mértékben elfogadható, ha nem kísérik tragár szavak.

Zabalint 2018.10.05. 16:06:48

@kovi75:
"Igatatok van, az egyszerű állampolgártól nem lehet elvárni, hogy gondolkodjon. Nem lehet elvárni, hogy felfogja, lehet, hogy egy ezressel (?) többe kerül az utazása havonta, de legalább nem kell sorban állnia, nyugodt körülmények között utazhat azzal a tudattal, hogy kiegyenlítette az utazás költségét. Tényleg nem lehet elvárni, mert Magyarországon ahhoz vannak az emberek szokva, hogy minden ingyen van, ami meg nincs, azt meg el lehet lopni."

Még ehhez:
Azt is előre lehetett tudni, hogy sokan havonta akarnak ezzel egy ezrest spórolni. Ezek előre ismert dolgok. De ha te csak havonta háromszor mész, akkor ugyanúgy szívsz miatta, meet sorba kell állnod. Szerinted ebben az esetben az ezrest spórolókat kell fikázni, szerintem meg aki a tarifát kitalálta. Ugyanis a tarifát kell úgy kitalálni, hogy a bérlet a legtöb rendszeres használó számára kedvezőbb legyen, mint a jegy.

Az a baj, a teféléd gondolkodasmódja, az emberek hülyének, tolvajnak nézése csak gerjeszti azt a mentalitást, amit fikázol. Amíg az állam és az allami vallalatok gyerekeknek nézik az embereket, addig azok is maradnak. Te pedig ennek tapsikolsz.

kovi75 2018.10.05. 17:09:39

@Zabalint:
No comment. Menthetetlen vagy.
Minden hozzászólásodra korábban már megadtam a választ, nem ismétlem magamat, olvass vissza.

Zabalint 2018.10.05. 17:28:15

@kovi75:
Örvendek. Azért remélem egyszer megtanulsz olvasni is.

kovi75 2018.10.05. 18:58:05

@Zabalint:
„Örvendek. Azért remélem egyszer megtanulsz olvasni is.”
Talán neked kellene, majd utána ütemezd be a gondolkodás elsajátítását is.

PonDrow 2018.10.09. 12:29:49

Valahogy nem értem, hogy miért van minden nap tumultus a jegyautomatánál. Ezek szerint olyan sokan vannak azok, akiknek nem éri meg a bérlet, ezek szerint a HÉVen vettek jegyet. Naponta 2x? (mert nem csökken a számuk az automatánál).
Elhiszem, hogy a jegyvizsgálónál gyorsabb volt, mint az automatánál, de nem hiszem, hogy ennyivel. :)

kovi75 2018.10.10. 20:26:03

Utánakérdeztem egy munkatársamnál, aki 15km-es bérletet vesz a Ráckevei HÉV-en. Azt mondta 500ft-al olcsóbb a havi bérlet a 20 napi jegynél (csak munkanapokkal számolva).
500ft kb egy napi utazásnak felel meg. Ezek szerint, ha valaki minden hónapban megveszi a jegyet az 12 napot spórol meg évente, ami kb a szabadnapok fele.
Ez nem sok, de ha a hosszabb (több napos) szabadságait úgy időzíti, hogy akkora ne keljen bérletet venni az ennek többszörösét is megspórolhatja.

„A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény is tartalmazza azt az előírást, amely szerint a munkáltató köteles megtéríteni a munkavállalónak azt a költségét, amely a munkaviszony létesítésével indokoltan merül fel [Mt. 51. §]. E körbe tartozik a munkába járással kapcsolatos utazási költségek megtérítése is, melynek feltételeiről, szabályairól a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről szóló 39/2010. (II. 26.) kormányrendelet (a továbbiakban: kormányrendelet) rendelkezik.”

Egyébként ő a bérlet árának 80%-át visszakapja a munkáltatótól. Valószínűleg, ha jegyet vesz, akkor azután is visszakapja, de az több pappírmunka. Emiatt a 80% miatt jócskán lecsökken a bérlet és a jegy ára közötti különbség.

A fentiekben csak munkanapokkal számoltam. Előfordulhat, hogy valaki nem minden nap megy dolgozni, de az is, hogy a hétvégén is használja. Utóbbi esetben a bérlet még jobban megéri.

Ezek után nem értem miért kell minden nap 2x jegyet venni. Továbbra is azt gondolom, hogy inkább a jegyvásárlók generálják a problémát. Természetesen emellett a CÉG-nek is alkalmazkodnia kellene az utazók szokásához. De mivel nincs versenyhelyzet, valamint ez egy „állami” cég nem hiszem, hogy ennél többet kellene várni tőle.

PonDrow 2018.11.07. 12:19:03

Úgy tűnik, mégiscsak az eddig bliccelő utasok miatt voltak azok a sorok. :) 27%-al több jegy fogyott, mint addig az új szabályok miatt.

index.hu/belfold/2018/11/07/27_-kal_tobb_hev-jegy_es_berlet_fogyott/